عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار گلستان از طرح پرورش ماهیان خاویاری شهرستان قم بازدید کرد


استاندار گلستان از طرح پرورش ماهیان خاویاری شهرستان قم بازدید کرد

استاندار گلستان از طرح پرورش ماهیان خاویاری شهرستان قم بازدید کرد

 استاندار گلستان صبح امروز ( سه شنبه) از اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری شهرستان قم بازدید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو که به منظور دیدار با مقامات کشوری در تهران حضور یافته است، صبح امروز از اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری شهرستان قم بازدید کرد.

هدف از انجام این بازدید، آشنایی و اطلاع از شیوه های اجرای طرح به منظور استفاده از تجربیات به کار گیری شده توسط مسئولان آن بیان شده است.

تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری که برند استان گلستان است همواره مورد تأکید و توجه دکتر صادقلو قرار داشته است.

استاندار گلستان همواره بیان داشته است: گسترش پرورش ماهیان خاویاری در استان و تبدیل کردن آن به حوزه عمومی و مشارکت مردمی که بتواند اشتغال آفرین باشد از دغدغه های ماست و باید در راستای آموزش و تبلیغات این مساله در استان اقدام کنیم.

به گفته وی؛ استان گلستان در صید و استحصال ماهیان خاویاری در کشور همچنان دارای مقام اول است و باید بتوانیم با پرورش ماهیان خاویاری در حوضچه، آب بندها و دریاچه ها گامی در راستای گسترش پرورش آن برداریم.

صادقلو با اشاره به این که پرورش ماهیان خاویاری فاصله زمانی 9 تا 10 ساله را می طلبد، تصریح کرد: در حال حاضر با شرایط سزارین ، امکان بازپروری برای ماهیان در سه سال بعد وجود دارد و این مساله می تواند پرورش ماهیان خاویاری را دارای توجیه اقتصادی کند.

همچنین با پیگیریهای استاندار و اداره کل شیلات استان، به منظور احیاء و پرورش ماهیان خاویاری و تولید خاویار پرورشی در اراضی ساحلی بندرترکمن با استفاده از آب دریا، چندی پیش، موافقت اصولی احداث مزرعه ای با ظرفیت پنج هزار تن گوشت و 50 تن خاویار در استان به شرکت ماهیان خاویاری فجر جزیره آشوراده داده صادر شده است.

طبق این موافقت نامه که از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و با هماهنگی اداره کل شیلات صادر شده است، تکثیر و پرورش دو میلیون قطعه بچه ماهی در سال در زمینی به مساحت کل 56 هکتار و مساحت مفید 45 هکتار انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، استاندار گلستان که فردا ( چهارشنبه) نیز در تهران حضور دارد قرار است از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در تهران بازدید نماید.

دیدار با معاون معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و همچنین دیدار با رییس سازمان گسترش کشور از دیگر برنامه های دکتر صادقلو در مدت حضور در تهران بیان شده است.

 استاندار گلستان از طرح پرورش ماهیان خاویاری شهرستان قم بازدید کرد

 

استاندار گلستان از طرح پرورش ماهیان خاویاری شهرستان قم بازدید کرد


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 2761
  • کد خبر : 2028