عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در خصوص آنفولانزای مرغی جای هیچ گونه نگرانی در استان نیست

مدیرکل پدافند غیرعامل استان:

در خصوص آنفولانزای مرغی جای هیچ گونه نگرانی در استان نیست

در خصوص آنفولانزای مرغی جای هیچ گونه نگرانی در استان نیست

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان گفت: در خصوص موضوع آنفولانزای مرغی، جای هیچ گونه نگرانی در استان نیست و کلیه مبادی ورود مرغ و طیور از مازندران به گلستان تحت کنترل می باشد.

"قاسم غریب آبادی" در اولین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان، اظهار کرد: هر رویداد یا حادثه طبیعی و غیر طبیعی که موجب تضعیف و نابودی سرمایه های انسانی و آسیب های اقتصادی از طریق تخریب و نابودی سرمایه های ملی زیستی در کشور شود، تهدید زیستی به حساب می آید.

وی با بیان اینکه اخیراً ویروسهای مختلف و کشنده ای برخی از کشورهای جهان را درگیر کرده و تاکنون تلفات زیادی هم گرفته است، افزود: یکی از حربه های کثیف جهان استکبار بر علیه کشورهای ضعیف همین تهدیدات زیستی است تا جایی که در خصوص شیوع ویروس ابولا اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد برخی از سرویسهای اطلاعاتی کشورهای استکباری در این اقدام مذبوح دست داشته اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تصریح کرد: چهار کشوری که در قاره افریقا درگیر ویروس کشنده ابولا شدند کشورهایی بودند که در یک بازه زمانی 10 ساله رشد اقتصادی بسیار بالایی داشتند و در حوزه های صنعت و گردشگری پیشرفتهای قابل ملاحظه ای کرده بودند.

وی در ادامه از تهیه طرح جامع پدافند زیستی در استان خبرداد و خاطرنشان کرد: تمامی مباحث زیستی در این طرح به صورت علمی و عملیاتی لحاظ خواهد شد.

غریب آبادی تأکید کرد: طی بازدیدهایی که از برخی زیرساختهای استان داشتیم، شاهد این بودیم که اصول پدافند غیرعامل و مباحث امنیتی در این طرحها و زیرساختهای مهم لحاظ نشده که انتظار داریم متولیان امر هر چه سریعتر  نسبت به رفع این موارد اقدام کنند.

وی در پایان بحث تروریسم و تهدیدات زیستی را از مباحث مهم در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد که باید مورد اهتمام جدی دستگاههای مرتبط قرار داشته باشد.

در خصوص آنفولانزای مرغی جای هیچ گونه نگرانی در استان نیست


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .