عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همايش بزرگ تجليل از فعالين مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد


همايش بزرگ تجليل از فعالين مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد

همايش بزرگ تجليل از فعالين مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد

 همايش بزرگ" تجليل از فعالين مبارزه با مواد مخدر استان و كارآفرينان در حوزه كاهش تقاضا و مشاركتهاي مردمي " در تالار سازمان تبليغات اسلامي استان گرگان برگزار شد.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر گلستان در این همایش طي سخناني گفت: استراتژي پيشگيري بهترين راه براي دوري کردن از بلاي خانمانسوز اعتياد است، بنابراين انسان مي تواند با توکل بر خداوند متعال ، اعتماد به نفس و تقويت اعتقادات مذهبي ، خود را همواره از گرفتار شدن دربند مخدر و هر وسوسه شيطاني ديگر دور نگه دارد.

"سید احمد حسيني" با بيان اينکه والدين بايد محرم اسرار فرزندانشان باشند افزود : فرزاندانتان را با الگوهاي رفتاري اسلام تربيت کنيد و همواره محيط خانه هايتان را به گونه اي دوستانه کنيد که دلبندانتان در محيط امن خانه بيش از هر جايي داراي آسودگي خاطر و آرامش باشند.

وي خاطر نشان کرد: امروز در استان گلستان بيش از 190 مرکز ترک اعتياد و درماني وجود دارد تا افرادي که در دام اين بلاي خانمانسوز گرفتارند را به سمت و سوي زندگي پاک و شرافتمندانه سوق دهند.

دبير شوراي مبارزه با مواد مخدر استان يادآور شد: از زماني که با حکم دادستاني شروع به دستگيري معتادان از سطح و حاشيه شهرها و روستاها کرديم ، افرادي که در کنار جوي آب و رودخانه ها در حال جان دادن بودند پس از انتقال به مراکز ترک اعتياد، زندگي خود را باز يافتند و شايد همين حالا به عنوان يک بهبود يافته در جمع شما حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: مواد مخدر يك بليه خانمانسوز است و راه خود را براي ورود به تمام كشور ها پيدا ميكند در مخوف ترين زندانهاي دنيا هنوز نتوانسته اند جلوي ورود مواد مخدر را بگيرند هرچند كشور ما با اجراي طرح هاي كاهش آسيب موفقيتهاي خوبي در اين زمينه داشته است اما همسايگي با مركز توليد مواد مخدر دنيا باعث بروز آسيب در كشور ما مي شود.

حسینی ادامه داد: قابل توجه است كه به هر شكلي كشورهاي استكباري سعي در توليد مواد مخدر داشته و از طريق آن براندازي نظام هاي اعتقادي همچون ايران اسلامي را در دستور كار خويش دارند تا از اين طريق خانواده ها را مورد آسيب قرار دهند.

وی افزود: جالب است قبل از ورود ناتو به افغانستان ميزان توليد مواد مخدر 185 تن با 7 هزار 606 هكتار زير كشت بوده ولي بعد از ورود ناتو ميزان توليد در سال 2014 نزديك به 8 هزار تن با سطح زير كشت حدود 260 هزار هكتار رسيده است كه اين خود از برنامه دار بودن حضور ناتو در اين خصوص بوده است.

دبير شوراي هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: بيشترين مقابله و مبارزه از آن كشور ماست و نیروی انتظامي ما نيز بيشترين شهيد را در راه مبارزه با مواد مخدر نثار كرده است و 3800 شهيد و 12هزار جانباز در مبارزه با اين بليه خانمانسوز نشانه مجاهدتهاي نيروي انتظامي و تلاشهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي در این حوزه دارد.

حسینی در پایان گفت: مافيا مواد مخدر به گونه اي برنامه ريزي ميكند كه در هر لايه اي هر كسي وارد شود به سود برسد بطور مثال يك گرم ترياك در افغانستان 350 ريال است در صورتي كه در انگلستان همين يك گرم ترياك 560 هزار تومان قيمت دارد که اين باعث وسوسه مي شود.

در پایان اين همايش 15 نفر از فعالان امر اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر استان و چهار تشكل كار آفرين برتر و يكي از خيرين مركز استان مورد تجليل و تقدير معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعی از مسئولان قرار گرفتند.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .