عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بارش متناوب باران در گلستان از اواخر هفته جاری

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

بارش متناوب باران در گلستان از اواخر هفته جاری

بارش متناوب باران در  گلستان از اواخر هفته جاری

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: اطلاعیه دریافتی از هواشناسی گلستان، حاکی از نفوذ هوای خنک و مرطوب شمالی از روز پنج‎شنبه این هفته به این استان شمالی است.

صادق‎علی مقدم امروز در گفت‎وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‎رسانی اداره کل مدیریت بحران استان گلستان افزود: با توجه به بارشهای احتمالی و کاهش دما از اواخر هفته جاری، امیدواریم با این بارندگی شرایط تنش فعلی خشکسالی استان اندکی کاهش یابد.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش جوی، خوشبختانه از اواخر وقت جمعه این هفته و مقارن با عید مبارک فطر، تا روز دوشنبه هفته آینده، گلستان شاهد بارش متناوب باران خواهد بود.

مقدم  متذکر شد: طی این مدت این استان شمالی، از آخر هفته تا دوشنبه هفته آینده، شاهد کاهش تدریجی دما به میزان هشت تا 10 درجه سانتی‎گراد خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط نامناسب جوی و بروز خشکسالی طی ماه‎های اخیر در گلستان اذعان کرد: گرما توام با خشکسالی و کاهش شدید رطوبت طی این مدت علاوه بر ایجاد شرایط مساعد برای حریق درمزارع گندم، به عرصه‎های منابع طبیعی استان نیز  خسارت وارد ساخته است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان ادامه داد: این وضعیت بغرنج همچنان ادامه دارد و بسیاری از مزارع گلستان، از جمله مزارع گوجه فرنگی و نسق‎های شالی نیز به واسطه گرما و خشکسالی دچار تنش، استرس و کم‎آبی شده‎اند.

مقدم با اشاره به کاهش منابع زیرزمینی آبی در گلستان طی ماه‎های اخیر تصریح کرد: فقدان بارش باران و حتی بارش برف طی زمستان سال گذشته ذخیره آبی گلستان را با مشکل مواجه ساخته است و تنها بارش‎های متناوب می‎تواند این شرایط را کمی ترمیم کند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای آینده کشاورزی استان طرح جامع مقابله با خشکسالی تدوین و فعالیت‎ها نیز بر اساس این سند در حوزه کشاورزی و سایر بخش‎های اقتصادی عملیاتی شود. 

مقدم یادآور شد: استانداری گلستان به خصوص مدیریت بحران تهیه طرح جامع مقابله با خشکسالی استان را ضروری می‌داند و به بخش‎های اقتصادی به ویژه کشاورزی و کارگروه تخصصی خشکسالی استان نیز تاکید داشته است که این سند را تهیه کنند. 

به گفته وی: گلستان دارای 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه 4 میلیون تن محصولات کشاورزی از این اراضی به ارزش 40 هزار میلیارد ریال تولید می‌شود و در سال‎های اخیر به دلیل بروز خشکسالی میزان تولیدات کشاورزی سالانه 10 تا 15 درصد کاهش داشته است       


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 1146
  • کد خبر : 10843