عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توفیقی در جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز نداشته‎ایم

مقدم:

توفیقی در جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز نداشته‎ایم

توفیقی در جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز نداشته‎ایم

 مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به ساخت‎وسازهای غیراصولی و غیرمجاز در استان طی سال‎های گذشته بیان کرد: با وجود جلسات مکرر در استان، عملا توفیقی در جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز نداشته‎ایم.

صادق‎علی مقدم در گفت‎وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان تصریح کرد: با وجود برخورد با این‎گونه ساخت وسازها، همچنان شاهد ادامه این روند نادرست در سطح استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این ساخت وسازها توسط تعدادی از شهروندان استان بر خلاف وظایف شهروندی و قوانین جاری کشور و بدون اخذ مجوز رسمی از مجاری قانونی انجام شده که با توجه به این موضوع، افرادی که در این مناطق ساخت وساز می‎کنند، متخلف محسوب می‎شوند.

مقدم تاکید کرد: با توجه به وظیفه‎مندی در مدیریت بحران و به عنوان عضو اصلی کارگروه زیربنایی استان، به صراحت نقطه نظرات خود را اعلام کرده‎ایم که طرح جامع و تفصیلی شهر گرگان از روستای زیارت کاملا منفک است.

وی متذکر شد: این منطقه در حریم شهر گرگان قرار گرفته و با توجه به آن که ساخت‎ساز در حرایم ممنوع استف، برنامه‎ای برای ساخت وساز در این حرایم نیز نداریم و تمامی ساخت‎وساز غیرمجازی که در زیارت انجام گرفته غیرقانونی و در مناطق پرخطر قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر به مطالعات رسمی انجام گرفته در منطقه زیارت اذعان کرد: برمبنای این مطالعات رسمی کشور، متاسفانه این منطقه در معرض سه خطر طبیعی با خطرپذیری بالا از جمله زلزله، سیل و رانش قرار گرفته است.

مقدم افزود: در جلسات متعدد رسمی هم اعلام کرده‎ایم که ساخت‎وسازهایی که ناآگاهانه، منعفت‎طلبانه یا به هر نحو دیگری در این مناطق و دیگر مناطق استان انجام گرفته هیچ تکلیفی جز جمع کردن بنا ندارند.

وی متذکر شد: هیچ برنامه‎ای برای شناسنامه ‎دار کردن این ساخت‎سازها به ویژه در منطقه زیارت و به جز ساخت‎وسازهایی که در محدوده قانونی منطقه قرار گرفته، نداریم و با افزایش یک متر هم به محدوده این منطقه مخالف هستیم.

مقدم یادآور شد: از دیدگاه ما ناحیه شهرداری که در زیارت انجام شده با هدف جلوگیری از ساخت‎وساز غیرمجاز است، چون شهرداری در حریم شهر وظیفه دارد که هرگونه ساخت‎و‎ساز را تحت مدیریت خود قرار داده و کنار سایر دستگاه‎ها، باید اقدامات قانونی خود را انجام دهد.

وی تاکید کرد: حضور این ناحیه شهری به معنای مشروعیت‎بخشی به ساخت‎وساز در این مناطق نیست، چرا که تنها رودخانه و سیل، خطر این منطقه نیست، بلکه این منطقه بر روی زون گسلی قرار گرقته که به گواه تاریخ، زلزله‎های شدیدی را تجربه کرده است.

این مسئول گلستانی با اشاره به مسیر عبوری منطقه زیارت عنوان کرد: این مسیر دسترسی صرفا تنها برای روستائیانی است که در آن زندگی می‎کنند و به هیچ‎وجه ظرفیت ترافیکی این حجم بالای جمعیت را ندارد و در برنامه‎‎های آتی در روزهایی که احساس شود این منطقه پرخطر است، اجاز تردد نخواهیم داد.

 

*پروژه گازرسانی زیارت چراغ سبز به متخلفان است

مقدم با اشاره به پروژه گازرسانی که اکنون به سمت منطقه زیارت جریان دارد، افزود: ما به عنوان مدیریت بحران استان رسما اعلام کرده‎ایم، با پروژه گازرسانی به این منطقه به شدت مخالفیم و البته مخالف کرده‎ایم.

وی تصریح کرد: متاسفانه این پروژه در حال اجراء است و به گونه‎ای چراغ سبز به متخلفانی است که همچنان در این منطقه کارغیرقانونی انجام می‎دهند.

مقدم در پایان با تاکید بر اجرای قانون به عنوان بهترین مرجع پیشبرد امور خاطرنشان کرد: ساخت‎وساز غیرقانونی در هر شرایطی غیرقانونی محسوب می‎شود و برنامه‎ای جز تخریب برای آن نمی‎توان متصور بود.

چالش منطقه زیارت و اظهارنظر صریح مدیریت بحران استان و هشدارهای وی، تاکیدی دوباره بر انجام تخلفات در این منطقه بالادست شهر گرگان و دیگر نقاط استان است که همچنان نیازمند اقدام عملی دستگاه‎های متولی و بازدارنده برای جلوگیری از فاجعه‎ای است که ممکن است در آینده گریبان‎گیر این منطقه و حتی استان شود.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 1099
  • کد خبر : 11342