عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با نماینده ولی فقیه در استان


دیدار سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با نماینده ولی فقیه در استان

دیدار سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با نماینده ولی فقیه در استان

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، ضمن معرفی فعالیت های حوزه زنان و خانواده خطاب به ایشان یاد آورشد: امیدواریم رهنمود های شما که برگرفته از مبانی دینی و اسلامی است جهت اجرای برنامه های حوزه زنان و خانواده راهنمای ما باشد.

دکتر کلثوم غفاری توران در این نشست افزود : الحمد الله زنان ما با رعایت موازین شرعی در فعالیت های اجتماعی ، اداری و آموزشی و علمی توانستند پیشرفت های چشمگیری داشته باشند .

وی ضمن اشاره به آموزش و فرهنگ سازی در بحث سواد آموزی زنان گفت : ضروری است ائمه محترم جمعه تشویق به سواد آموزی زنان را در بیاناتشان لحاظ نمایند.

دکتر غفاری در بحث سلامت زنان با اشاره به اینکه زنان به برخی از بیماریهای صعب العلاج (مختص زنان) نیاز به آگاهی و پیشگیری دارند گفت : در این خصوص موسسات خیریه بسیار می توانند کمک کننده باشند .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در این دیدار ضمن تبریک انتصاب به سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت : جهت تقویت توانمندیهای زنان بحث شناسایی, آموزش و فرهنگ سازی بخصوص در روستاها را جدی بگیریم.

 آیت الله نورمفیدی افزود : لازم است آموزش در روستاها فعال شود از اماکن مذهبی مثل فاطمیه و زینبیه و ... برای آموزش زنان استفاده نمائید .

ایشان اضافه کرد: در گذشته در روستاها زنان اکثراً تولید کننده بودند ولی امروزه مصرف کننده شده اند باید در این خصوص فرهنگ سازی شود .

وی خاطر نشان کرد : در فعالیت ها از ظرفیتها به نحو احسن استفاده شود به کیفیت کار بیشتر از کمیت آن توجه کنیددر بحث آموزش از حوزه های علمیه خواهران کمک بگیرید .

آیت الله نورمفیدی در ادامه، انگیزه خود از تاسیس حوزه علمیه ویژه خواهران را تربیت زنان آگاه به مسائل دینی به منظور خرافه زدایی از دین و مبانی دینی عنوان کرد.

موسس حوزه علمیه الزهرا (س) گرگان، افزود: آن زمان، در مجالس وهیئت ها گاهی مسائلی را مطرح می کردند که نه تنها خدمت به دین نبود، بلکه مسائل دینی را هم اشتباه بیان می کردند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زنان ما نسبت به گذشته، در مسائل دینی، پیشرفت های خوبی داشتند و با گذشته قابل مقایسه نیستند.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1893
  • کد خبر : 11463