عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » متجاوزان به حریم رودخانه‎ها در معرض خطر سیل قرار دارند

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

متجاوزان به حریم رودخانه‎ها در معرض خطر سیل قرار دارند

متجاوزان به حریم رودخانه‎ها در معرض خطر سیل قرار دارند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: متجاوزان به حریم و بستر رودخانه‎های استان در معرض تهدید خطر سیل‎هایی قرار دارند که هر لحظه ممکن است روی دهد.

صادق‎علی مقدم صبح امروز در گفت‎وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: با وجود هشدارهای این اداره ‌کل و دستگاه‎های مرتبط، هنوز بسیاری از شهروندان بدون توجه هشدارها، در حریم رودخانه‎ها ساخت و ساز می‎کنند.

وی متذکر شد: متاسفانه این افراد تاوان رفتار خود را در زمان بروز سیل‎های ناشی از باران‎های نقطه‎ای بسیار سخت پس خواهند داد و طبیعت به شکل سختی آنان را تنبیه خواهد کرد.

مقدم  با اشاره به سابقه باران‎های رگباری و نقطه‎ای در گلستان بیان کرد: تجربه چنین باران‎های سیل‌آسایی از سال 1379 تاکنون، همیشه استان را تهدید کرده است اما شرایط فعلی با توجه به مدیریت مناسب حادثه همچون سال‎های گذشته با تلفات همراه نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع بدان معنا نیست که ممکن است در آینده تلفاتی نداشته باشیم، چرا که با توجه به تغییر اقلیم، نوع جنس سیل‎‎های ناشی از باران‎های نقطه‎ای و اشغال بستر رودخانه‎ها توسط متجاوزان به این حریم‎ها، هیچ تضمینی برای آینده وجود ندارد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به هشدار هواشناسی گلستان در زمینه احتمال وقوع بارش‌های نقطه‌ای در گلستان اذعان کرد: اداره‌ کل مدیریت بحران استان طی اخطاریه‎ای بر آمادگی دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تاکید کرده است.

به گفته مقدم : در این اخطاریه خطاب به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران آمده است: با توجه به پیش‎بینی بارش‎های رگباری و احتمال بروز سیل و طغیان رودخانه‎های محلی به ویژه در مناطق شرق استان تا پایان روز یک‌شنبه هفته جاری توصیه می‎شود، ضمن احتیاط تردد در دامنه‎ها به سبب احتمال رعد و برق از توقف در حاشیه رودخانه‎ها خودداری شود.

وی ادامه داد: همچنین در این اخطاریه از تمامی دستگاه‌های عملیاتی و پشتیبانی این استان شمالی خواسته شده است: تمهیدات لازم را برای رویارویی با سیلاب‎های احتمالی در دستور کار قرار دهند.

اداره‌‌کل هواشناسی استان گلستان روز جمعه طی اطلاعیه‎ای اعلام کرد: براساس نقشه‎های پیش‎یابی هواشناسی، رادار و تصاویر ماهواره‎ای تا دوشنبه هفته جاری احتمال وقوع بارش‎های رگباری توأم با رعد و برق که منجر به سیلاب می‎شود به ویژه در مناطق شرقی استان بالا است.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 1101
  • کد خبر : 11510