عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هنوز به وضع مطلوب برای حضور زنان در عرصه های اجتماعی نرسیده ایم

دکتر غفاری درنشست بانوان عضو شوراهای شهر استان:

هنوز به وضع مطلوب برای حضور زنان در عرصه های اجتماعی نرسیده ایم

هنوز به وضع مطلوب برای حضور زنان در عرصه های اجتماعی نرسیده ایم

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان در چهارمین نشست بانوان عضو شوراهای شهر استان با اشاره به جایگاه زنان در تاریخ ایران گفت: زنان در دوره هخامنشیان از مزایای ویژه ای برای تحصیل و اشتغال بهره مند بودند و جایگاه خاصی در جامعه داشتند.

دکتر کلثوم غفاری با بیان اینکه ما در کنار ادعای تساوی با مردان ادعای تشابه نداریم و ویژگی های خاصی در زنان است که آنها را منحصر به فرد کرده است، افزود: بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است و زنان جامعه پرورش دهنده نیروی انسانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه با الگو گیری از مبانی اسلامی معتقدیم که زنان باید در بطن جامعه باشند، اظهار داشت: زنان همواره در جنگ ها، فعالیت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی کنار مردان حاضر بودند و جامعه مردان باید بپذیرد که در صورتی که زنان به جایگاه واقعی خود نرسند در نهایت کل جامعه متضرر می شود.

دکتر غفاری ادامه داد: اگر چه رشد خوبی برای حضور زنان در عرصه های مختلف مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی طی سال های اخیر داشتیم، اما هنوز با وضع مطلوب فاصله داریم و این موضوع باید با همت و حضور خود زنان در عرصه فعالیت های گوناگون فرهنگی و اجتماعی پیگیری شود.

در چهارمین نشست بانوان عضو شوراهای شهر استان که به میزبانی شورای شهر گرگان برگزار شد، اعضای هیات موسس مجمع مشورتی بانوان عضو ادواری شوراهای شهر استان انتخاب شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شورای شهر گرگان، در این نشست که انتخاب هیات موسس مجمع بانوان شوراهای استان و ارایه نقطه نظرات نام موسسه در دستور کار قرار گرفته بود، مقرر شد نام این موسسه، مجمع مشورتی بانوان عضو ادواری شوراهای شهر استان باشد.

همچنین پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد اعضای هیات موسس این مجمع را پنج نفر تشکیل دهند که خانم ها زهرا نورا و فائزه عبداللهی از شورای شهر گرگان، فاطمه جاهدی عضو شورای شهر رامیان، سیده سادات اصلانی از علی آباد کتول و فرشته ترک عضو شورای شهر کردکوی با رای اعضای حاضر انتخاب و معرفی شدند.

گفتنی است بانوان عضو شوراهای شهر در دوره چهارم 18 نفر می باشند که این تعداد با بانوان عضو دوره های قبلی شورا در مجموع 50 نفر است.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1159
  • کد خبر : 12006