عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در برنامه ریزی اوقات فراغت از افراد مطلع به نیازهای جوانان استفاده کنیم

مشاور استاندار:

در برنامه ریزی اوقات فراغت از افراد مطلع به نیازهای جوانان استفاده کنیم

در برنامه ریزی اوقات فراغت از افراد مطلع به نیازهای جوانان استفاده کنیم

علی نصیبی که در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان با موضوع اوقات فراغت، سخن می گفت اظهار داشت: نوجوان و جوان امروز روش های سنتی و کهنه و نگاه از بالا به پایین را بر نمی تابد و گاه در مقابل آن واکنش نشان می دهد لذا شایسته است در مباحث مربوط به برنامه ریزی اوقات فراغت، جوانان اهل نظر را نیز مشارکت دهیم.

وی خاطر نشان کرد: نباید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در ذهن عموم از برنامه های اوقات فراغت "دوره هایی برای پر کردن وقت با هر کیفیت"  تلقی شود. بلکه در کنار کمیت می بایست به کیفیت برنامه ها نیز توجه لازم را داشته باشیم.

مشاور استاندار گلستان گفت: در برنامه ریزی ها می بایست پراکندگی های جغرافیایی و فرهنگی جمعیت مخاطب را لحاظ کرده و برای مناطق در معرض آسیب، اولویت بیشتری را قائل باشیم.

علی نصیبی اظهار داشت: یکی از اهداف نهایی از برنامه های اوقات فراغت می بایست تقویت هویت استانی، ملی و اسلامی باشد.

مشاور استاندار خاطر نشان کرد: تلاش برای تقویت ارتباطات اجتماعی نوجوانان و جوانان و به تبع آن ایجاد همگرایی، ارتقا دانسته ها و مهارت ها، تقویت توامان روح و جسم، و ... می تواند به عنوان دیگر اهداف برنامه های اوقات فراغت مدنظر باشد.

وی یادآور شد: نسل گذشته نوجوانان ما گاه با یک توپ پلاستیکی و چند تکه سنگ، یا دیگر وسایل ابتدایی اوقات فراغت خود را در کوچه و خیابان به نحو مناسبی سپری می کردند لیکن با توجه به رواج آپارتمان نشینی و تغییر شیوه سکونت و همچنین تغییر فرهنگ ها، اکنون دیگر نمی توانیم انتظار گذشته را داشته باشیم اما تقویت محله محوری در رویکردها، افزایش فضاهای تفریحی و نشاط عمومی، و ... می تواند در برنامه ریزی ها مدنظر قرار گیرد.

علی نصیبی اظهار داشت: متاسفانه ادارات و نهادها، از داشته های موجود نیز استفاده لازم را نمی کنند. ما اکنون جوانان توانمند و تحصیلکرده بسیاری در زمینه های هنری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... را داریم که دغدغه ها و نیازهای نسل جوان را نیز به خوبی می شناسند. مطمئنا اگر زمینه لازم برای انتقال دانسته ها و توانمندی این افراد در قالب دوره ها و کارگاه های آموزشی به دیگر شهروندان فراهم شود با ساده ترین امکانات می توانیم بهترین بهره را ببریم.

مشاور استاندار در ادامه سخنانش به شهریه برخی دوره های اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: این که به بحث کیفیت و بهره وری برنامه ها اشاره می کنیم دلیل بر دریافت هزینه های سنگین از شرکت کنندگان در دوره ها نیست، بلکه هنر ما باید این باشد که در زمانه مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان، با استفاده از امکانات و داشته های موجود، بهترین بهره را با بیشترین کیفیت به گروه هدف ما چه در شهرهای بزرگ و چه در روستاها و حاشیه شهرها برسانیم.

علی نصیبی گفت: برنامه ریزی اوقات فراغت نباید تنها محدود به فصل تابستان باشد بلکه می بایست برای همه سال برنامه داشته باشیم.

وی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: شایسته است اگر ادارات و نهادها مشکل اعتباری ندارند اجرای برنامه های اوقات فراغت برای گروه مخاطب خود را به سازمان های مردم نهاد بسپارند. 


ارسال کننده خبر : مشاوران جوان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1419
  • کد خبر : 1219