عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشاوران جوان تشکیل شورای راهبردی را از اولویت های خود قرار دهند

مشاور استاندار گلستان:

مشاوران جوان تشکیل شورای راهبردی را از اولویت های خود قرار دهند

مشاوران جوان تشکیل شورای راهبردی را از اولویت های خود قرار دهند

مشاور جوان استاندار گلستان با تأکید بر اینکه مشاوران جوان تشکیل شورای راهبردی را از اولویت های خود قرار دهند گفت : تشکیل این شورا به تعبیری یکی از کلیدی ترین برنامه های مشاوران بوده که به واقع نقش "اتاق فکر" را قرار است در شهرستان ها ایفا کند.

علی نصیبی در دیدار با مشاوران جوان فرمانداری ها و جوانان فعال برخی شهرستان های استان افزود: مشاوران جوان فرمانداری ها، باید در برنامه ریزی های خود همه جوانان شهرستان اعم از بانوان، روستائیان، دانشجویان و ... را لحاظ نمایند.

وی اظهار داشت: تشکیل کمیته های چهارده گانه و شورای عمومی مشاوران جوان با حضور رابطان جوان ادارات از دیگر وظایف است.

نصیبی در ادامه به مشاوران جوان گفت: توجه داشته باشید تشکیل شورای راهبردی، کمیته ها، شورای عمومی و ... بدل به اقدامی تشریفاتی و صوری نشود بلکه این ارکان می بایست علاوه بر زمینه سازی جهت نقش آفرینی بیش از پیش جوانان در روند توسعه شهرستان، یاریگر شما در ایجاد نشاط اجتماعی، بهبود شاخص های مرتبط با جوانان و رشد چهره های جوان مستعد و خلاق باشد.

وی یادآور شد: حکم مشاور جوان فرماندار تنها یک برگه کاغذ برای تکمیل رزومه افراد نیست بلکه نشانگر مسئولیتی است که بر دوش ما نهاده شده است لذا از دوستان انتظار داریم با تلاش بیشتر روندها را اصلاح و کارها را پیش برده و برای تحقق برنامه های دولت تدبیر و امید و نقشه راه استاندار در حوزه جوانان و نیز توسعه استان کوشا باشند.

 وی اظهار کرد: مشاور جوان در انتخاب اعضای شورای راهبردی، مسئولان کمیته ها و ... می بایست به همه ظرفیت های شهرستان توجه کرده و در پی جذب نیروهای جدید نیز باشد.

 وی با با بیان این که قدرت ابتکار شما در راه اندازی کمیته ها مشخص می شود به مشاوران جوان توصیه کرد نیروهای جوان و جدید اجتماعی را شناسایی و به کارگیری کنید تا در پویایی و نشاط اجتماعی مشارکت کنند. وی افزود: در این کمیته ها صرفا به ارائه لیست و اسامی بسنده نکنید و با طراحی برنامه های مختلف از آنان بهره گیری کنید.

 مهندس نصیبی درباره اطلاع مشاور جوان فرمانداران از آمار و وضعیت استان گفت: یکی دیگر از مسائل مهم، آگاه بودن مشاور جوان از آمارهای مرتبط به جوانان شهرستان همچون جمعیت، تعداد دانشجو، میزان اشتغال، ظرفیت های علمی و فرهنگی، و ... است. چرا که مشاوران باید براساس آمار و مستندات صحبت کنند و از اظهار نظر بدون پشتوانه پرهیز داشته نمایند.

 در ادامه سید علی میرخاندوزی مشاور جوان فرماندار شهرستان رامیان گفت: تلاش کرده ایم شیوه کاری در حوزه جوانان را بومی سازی کرده و با توجه به جغرافیای هویتی فرهنگی شهرستان در پی عملیاتی کردن برنامه ها باشیم. بر همین مبنا اولین اولویت کاری خود را همگرایی و وحدت در منطقه قرار داده و از موضع جوانان در تعامل کامل با فرماندار و دیگر مجموعه فعالان شهرستان هستیم.

 در ادامه عبدالرحیم پقه مشاور جوان فرماندار شهرستان آق قلا گفت: هسته اصلی و اولیه جمعیت کاری جوانان شهرستان را تشکیل داده ایم. با فنی و حرفه ای شهرستان هم برای آموزش جوانان رایزنی های لازم شده است. برای تشکیل کمیته ها هم تلاش خود را انجام داده ایم که از تمام اقوام و گروه ها استفاده شود.

صادق سالاری زارع نماینده جوانان شهرستان علی آباد کتول هم گفت: در اجرای برنامه باید تناسب فرهنگی و قومیتی را در نظر گرفت و هیچ پروژه ای بدون همکاری آحاد جوانان قابل اجرا نیست. جوانان به عنوان اصلی ترین گروه اجتماعی از این دولت حمایت جدی داشته اند و برای تحقق برنامه دولت از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

هم چنین یاسر کر مشاور جوان فرماندار شهرستان بندر ترکمن گفت: شروع کار بنده هم زمان شد با هفته جوان و محیط زیست که با هم فکری جوانان شهرستان، از توان آنان برای پاکسازی ساحل آشوراده کمک گرفتیم. برای اجرای مناسبتر برنامه ها یک تقویم کاری برای حوزه جوانان تهیه کردیم. هم چنین همایش یک روزه عفاف و حجاب را با کمک فرمانداری برای جوانان انجام شد. و در نهایت دست به تشکیل یک کارگروه آسیب های اجتماعی زده ایم که بتوانیم در راستای زدودن جامعه از این آسیب ها کمکی کرده باشیم.

در ادامه خانم فاطمه پاکدل نماینده جوانان شهرستان گنیدکاووس گفت: در ابتدا برای ایجاد بهره وری بالا در حوزه جوانان، یک برنامه عملیاتی و استراتژیک تهیه کرده ایم. می خواهیم با شناسایی توان جوانان شهرستان، باعث ایجاد شور، نشاط و تقویت جایگاه آنان شویم. ما عمق نفوذ خود را حتی خانواده های روستانشین تعریف کرده ایم.


ارسال کننده خبر : مشاوران جوان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1443
  • کد خبر : 1247