عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین جلسه کمیته یادمان ها و بناهای اجلاسیه 4000 شهید استان برگزار شد

به ریاست معاون عمرانی استاندار:

نخستین جلسه کمیته یادمان ها و بناهای اجلاسیه 4000 شهید استان برگزار شد

نخستین جلسه کمیته یادمان ها و بناهای اجلاسیه 4000 شهید استان برگزار شد

اولین جلسه کمیته یادمانها و بناها جهت برگزاری اجلاسیه 4000 شهید استان در سال 1395 به ریاست معاون عمرانی استاندارو باحضور نمایندگان دستگاههای اجرایی استان در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری برگزارگردید.

رضا مروتی با اشاره به اهمیت پاسداشت ارزشهای انقلاب،دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای بزرگوار بر لزوم توجه به جایگاه والای شهیدان تاکید داشت و گفت: ما نیاز به ارائه الگوهای مناسب به جامعه با تاکید بر تجلیل از فداکاریها و فداکاران دوران دفاع مقدس داریم.

وی تاکید کرد: سعی می کنیم صیانت از دستاوردهای خون شهدا و نیز نگهداری از آثار به جای مانده از این ولی نعمتان را بخوبی انجام دهیم.

معاون عمرانی استاندارهمچنین گفت: برگزاری یادواره های شهدا سبب ایجاد بستر مناسب جهت گسترش فرهنگ ایثار وشهادت و تقویت روحیه بسیجی و ارائه الگوهای ارزشی به جامعه خواهد شد که باید مستمرا ادامه داشته باشد.

مروتی گفت: طراحی و ساخت بناهای یادبود و یادمانهای ویژه استان، برنامه ریزی، نظارت بر اجرای طرحهای یادمانی در سطح استان، مساعدت فنی و تخصصی و مالی در اجرای طرحهای یادمان مردمی و شهری و نهادی، تهیه برنامه های اجرایی و برآورد امکانات و اعتبارات موردنیاز کمیته و ارائه به رئیس ستاد، پیگیری و نامگذاری میادین، بزرگراهها، اماکن وپارکها، تاسیسات ملی-شهری-محلی به نام مبارک شهدا از طریق مجاری مربوطه، هماهنگی با سایر مراکز و دستگاهها جهت اجرای طرح های یادمانی و ایجاد بنا، جمع آوری نقشه ها، تصاویر از کلیه بناها و یادمانهای اجراشده توسط دستگاهها، ادارات دولتی استان، فراخوان طرحهای ساخت بناهاو یادمانها در قالب مسابقه، ایجاد فضای همکاری و بهره گیری از ظرفیت کارشناسان و مهندسین دربخش طراحی وساخت تندیس،بناها ویادمانها، ارائه گزارش عملکرد طی دوره های ابلاغی به استاندار محترم به عنوان رئیس ستاد، مستندسازی کلیه اقدامات کمیته و ارائه به دبیرخانه ستاد اجلاسیه از جمله وظایف تعریف شده برای این کمیته است که اعضاء جهت انجام آن ایفای نقش می نمایند.

شایان ذکر ااست؛ کمیته اقشار و تشکلهای مردمی، کمیته ارزیابی، کمیته دانش آموزی و فرهنگیان، کمیته تدوین و تالیف، کمیته دانشجویی و اساتید، کمیته ورزشی، کمیته بانوان، کمیته برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی، کمیته رسانه و ارتباطات، کمیته فرهنگی از جمله کمیته های تعریف شده ذیل ستاد اجرایی اجلاسیه بزرگداشت چهار هزار شهید استان است که در سال آتی در استان گلستان برگزار خواهد شد.

استان گلستان 3949 شهید تقدیم انقلاب داشته است که تعداد 3883 نفر مربوط به شهدای دفاع مقدس و 44 نفر شهدای انقلاب و 22 نفر شهدای ترور میباشند.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 2094
  • کد خبر : 12667