عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نوجه به آموزش در بنیاد صیانت از خانواده ضروری است

مشاور استاندار گلستان در امور جوانان:

نوجه به آموزش در بنیاد صیانت از خانواده ضروری است

نوجه به آموزش در بنیاد صیانت از خانواده ضروری است

مشاور استاندار گلستان در امور جوانان خواستار توجه بیش از پیش به مقوله آموزش در بنیاد صیانت از خانواده شد.

علی نصیبی در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان اظهار داشت: بسیاری از آسیب های گریبانگیر خانواده ها، از کمبود آموزش در مقوله های مرتبط با علل بحران در خانواده هم چون اعتیاد، بی توجهی به حقوق متقابل زن و مرد، کودک آزاری، خشونت، و... ناشی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث آموزش می بایست از شیوه های کاربردی و تأثیرگذار استفاده کرد و گاهاً روش غیر مستقیم را به جهت جلوگیری از ایجاد موضع در طرف مقابل به کار بست.

مشاور استاندار گلستان ضمن تشکر از تلاش های داوطلبانه اعضا بنیاد صیانت از خانواده اظهار داشت: آموزش ها را می بایست از نهادهایی هم چون مدارس و  کرد و در برنامه ریزی همه مناطق اعم از روستاها، حاشیه شهرها و... را مد نظر داشت.

علی نصیبی گفت: ریشه کن کردن برخی فرهنگ های ناپسند نیاز به استمرار در عملیات داشته و نمی توان انتظار داشت صرفاً با برگزاری یک یا دو جلسه آموزشی همه مشکلات موجود حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی در برنامه های مرتبط با تحکیم بنیاد خانواده تأکید کرد و افزود: هم اکنون گروه ها و تشکل های غیر دولتی توانمندی در سطح استان، به صورت داوطلبانه به ارائه خدمات اجتماعی می پردازند که مشارکت دادن آنان در برنامه ها می تواند بسیاری از موانع کار را مرتفع سازد.

مشاور جوان استاندار گلستان اظهار داشت: امروز جوانان تحصیلکرده و توانمند بسیاری در حوزه های مختلف اعم از روانشناسی، مهارت های زندگی، حقوق کودک، کارآفرینی، و... سراغ داریم که آماده همکاری با بنیاد در زمینه آموزش، افزایش دانسته ها و ارتقاء کارآیی ها گروه مخاطب هستند.

 علی نصیبی افزود: بنیاد صیانت از خانواده استان در صورت عدم استفاده از رویه های تکراری دیگر نهاد ها، درس گرفتن از تجربه های گذشته و گرفتار نشدن در گیرودار قید و بند های اداری، می تواند با اتخاذ تدابیر جامع به جهت بهره از توان همه دستگاه ها، رفع شکاف بخش دولتی و غیر دولتی، به بطن جامعه و در داخل تک تک خانه ها نفوذ کرده و به موفقیت بیش از پیش این نهاد امیدوار بود.


ارسال کننده خبر : مشاوران جوان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1121
  • کد خبر : 1319