عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح نخستین تقاطع غیرهمسطح پل روگذر شهید قندهاری و کلنگ زنی زیرگذر میدان معلم شهر گرگان

باحضور مردم و مسئولان انجام شد :

افتتاح نخستین تقاطع غیرهمسطح پل روگذر شهید قندهاری و کلنگ زنی زیرگذر میدان معلم شهر گرگان

 

مراسم افتتاح و راه‎اندازی نخستین پروژه تقاطع غیرهمسطح پل روگذر شهید قندهاری در مرکز استان یکشنبه شب با حضور استاندار ،نماینده محترم ولی فقیه در استان ، معاونین استاندار ، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان و مقامات استانی و شهرستانی و همچنین حضور پرشور عموم مردم و شهروندان گرگانی ، همراه با برنامه نورافشانی انجام وبه بهره برداری رسید.معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار با قدردانی از تلاش‎های شورا وشهرداری گرگان افزود:هرفعالیتی که درعرصه‎های مختلف شهری حاصل میشود نتیجه فعالیت مشترک دوبازوی اصلی شورای اسلامی وشهرداری است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار با قدردانی از تلاش‎های شورا و شهرداری گرگان افزود: هر فعالیتی که در عرصه‎های مختلف شهری حاصل می‎شود نتیجه فعالیت مشترک دو بازوی اصلی شورای اسلامی و شهرداری است.

 

رضا مروتی فعالیت‎های چهار دوره شورای اسلامی شهر گرگان را موفقیت‎آمیز خواند و گفت: شورا در دوره نخست با حداقل قوانین و مقررات شکل گرفت و شرایط در دوره‎های بعدی بهبود یافت و در حال حاضر شورای چهارم به بلوغ خوبی دست پیدا کرده است و این مسئله سبب شده تا انتظارات مردم افزایش پیدا کند.

 

معاون عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند پروژه‎های سطح شهر به نتایج ملموس ختم شود، خاطرنشان کرد: مردم گرگان پس از سه سال چشم‎انتظاری شاهد افتتاح پل روگذر شهید قندهاری در 12 مرداد ماه سال جاری بودند و این پل از جمله پروژه‎هایی است که مردم ثمرات آن را در آینده لمس خواهند کرد.

 

پروژه پل روگذر شهید قندهاری گرگان با هزینه بالغ بر 18 میلیارد تومان ، دارای دو دهنه با عرض 145 متر با سازه بتنی و با طول عرشه به میزان 300 متر با رمپ‎های طرفین هر کدام به طول 250 متر به پایان رسیده است.

 

این پل دارای 750 متر طول، هر لاین 12.85 متر، ارتفاع هر قطعه عرشه 2.5 متر، تعداد پایه‌ها 9 ردیف دو تایی بوده که با تکنیک جدید کار می‎کند.

 

همچنین سهولت در عبور و مرور، کاهش ترافیک و جلوگیری از اتلاف انرژی مهمترین مزایای پروژه تقاطع غیرهمسطح است که این ویژگی‎ها و تجربه‎هایی که در احداث این پروژه برای مجموعه شهری به وجود آمد باعث شود تا میزان رضایتمندی مردم در پروژه‎های آینده افزایش یابد.

 

بعد از آئین بهره‎برداری از نخستین پل روگذر میدان شهید قندهاری ، مراسم کلنگ‎زنی نخستین پروژه پل زیرگذر در میدان معلم شهر گرگان ( آغاز عملیات اجرایی ) نیز کلید خورد که در تاریخ هشتم دی‎ماه سال 1394 به افتتاح خواهد رسید.

 

شایان ذکر است که ؛ طبق برنامه قرار است 12 پروژه زیرگذر و روگذر به منظور بهبود عبور و مرور شهری در گرگان عملیاتی ‎شود.

 

نخستین پروژه روگذر در میدان معلم، دومین پروژه در اتصال صیاد شیرازی به بلوار ناهارخوران و پروژه سوم از گلشهر به بلوار ناهارخوران خواهد بود و تقاطع گلشهر، تقاطع بلوار صیاد و ناهارخوران، تقاطع تابلو و میدان مدرس از دیگر پروژه‎های عمرانی در دستورکار شهرداری گرگان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 4685
  • کد خبر : 1399