عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 12 درصد جمعیت روستایی گرگان از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

12 درصد جمعیت روستایی گرگان از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند

12 درصد جمعیت روستایی گرگان از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: 12 از درصد از جمعیت روستایی گرگان و 69 روستا در سطح استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی قرار نداشته و از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه پیگیری مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، اظهار داشت: عدم رغبت از سوی مردم، عدم همکاری شوراهای روستا و دهیاریها از جمله مواردی است که این مناطق تا کنون تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی استان نظیر شبکه توزیع، خطوط انتقال، مخازن ذخیره و... قرار نگرفته اند.

وی با بیان اینکه در ساخت و سازهای جدید در روستاها ضوابط نصب کنتور باید مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که به ساخت و سازهای جدیدی که در روستاها مجوز کنتور آب را اخذ ننمایند، پایان کار داده نشود.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با تأکید بر اطلاع رسانی مناسب به مردم و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، منتفذین روستایی و دهیاریها در این خصوص بیان داشت: خطرات مصرف آبهای غیر بهداشتی که منجر به بسیاری از بیماریهای عفونتی ، التور یا وبا و بیوتروریسم می شود، باید از طریق نصب بنرهای تبلیغاتی و هشدار دهنده در دید عموم مردم روستاها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر آب وجود نداشته باشد، حیاتی هم وجود نخواهد داشت، گفت: آب جزء انفال و نعمت خدادادی است و امروز وضعیت سفره های زیرزمینی اب در استان گلستان به مرز هشدار رسیده است.

طهماسبی ادامه داد: در گذشته در استان گلستان برای رسیدن به آب تنها حفر 15 تا 30 متر کفایت می کرد در حالی که امروز در اکثر نقاط استان برای رسیدن به آب باید به عمق بیش از 200 متری زمین نفوذ کرد که این یک زنگ خطر در حوزه منابع آب می باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طبق گزارش شرکت آب منطقه ای استان بیش از 10 هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در استان گلستان وجود دارد که در بسیاری از موارد از آب این چاهها، جهت کشت برنج استفاده می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: مردم و جمعیت روستایی ما باید نسبت به اهمیت موضوع استفاده از آب شرب سالم آگاهی داشته و برای اتصال به شبکه آب روستایی همکاری لازم را با مأموران آب و فاضلاب روستایی داشته باشند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در پایان اظهار داشت: برای حل مشکل روستاهایی که به هر دلیلی تحت پوشش شبکه آب روستایی قرار ندارند، باید با جدیت وارد عمل شده و از تمام ظرفیتها از جمله ظرفیت دستگاه قضایی استان نیز بهره بگیریم.

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .