عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش شناسایی و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در گرگان برگزار شد


همایش شناسایی و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در گرگان برگزار شد

همایش شناسایی و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در گرگان برگزار شد

همایش یکروزه تخصصی شناسایی و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه استان و با حضور مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کلیه مدیران و دستگاه های مرتبط با اشتغال اتباع خارجی برگزار شد.

 در این همایش که بمنظور همفکری و هم اندیشی دستگاههای متولی اشتغال برگزارگردید، مواردی از قبیل ظرفیت سنجی و بررسی نیاز استان به اشتغال اتباع خارجی، نوع مشاغل وابسته به حضور اتباع خارجی، فرصتها و تهدیدهای حضور آنان و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، در این همایش با بیان این‌که سابقه حضور اتباع افغان در استان گلستان به دهه ۴۰باز می گردد، گفت: گلستان با مشکل تعیین تکلیف برخی از اتباع خارجی مواجه است.

"مهدی دهرویه" در همایش تخصصی شناسایی و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز، با بیان این که روزانه اتباع خارجی استان بین ۲۰تا ۳۰هزار تومان و سن اشتغال بین ۳۰تا ۵۰سال است، گفت: استان گلستان در شرایط فعلی جاذبه ای برای پذیرش تابعین جدید ندارد.

وی از ازدواج های بین اتباع خارجی و بومیان استان خبرداد و بیان کرد: این مساله سبب شده تا مشکلات هویتی نیز در استان گلستان وجود داشته باشد.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی را کار سختی بیان کرد و ادامه داد: وجود سنخیت های قومی، نخستین و بزرگترین مشکل در این حوزه است.

دهرویه با بیان این که در سال ۸۴ برای نخستین بار چهار شهر در استان گلستان در راستای ساماندهی اتباع خارجی منطقه ممنوعه اعلام شدند، اضافه کرد: اشتغال یکی از دلایل ممنوعیت بود، پس از آن همه استان به جز شهرهای گرگان و گنبد کاووس ممنوع اعلام شدند.

وی از احداث اردوگاه مراقبتی در استان گلستان در سال ۹۰خبرداد و گفت: تشکیل ستاد ساماندهی استان و شهرستان، اجرای طرح ساماندهی اتباع غیر مجاز، تشکیل کمیسیون های تخصصی اشتغال، تعیین تکلیف مدعیان تابعیت و دستگیری و اخراج اتباع غیرمجاز و تشکیل تیم ویژه بازرسی اشتغال، از دیگر اقدامات مهم در این حوزه است.

در این جلسه همچنین رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان گلستان هم گفت: ویزای تعدادی از اتباع خارجی بر اساس نوع اقامت آنها در کشور صادر نشده و با این ویزا نمیتوانند برای اشتغال اقدام کنند.

"غلام رضا داوطلب" اظهار کرد: در بحث اتباع خارجی و حضور آنها در کشور غیر از مسائل امنیتی، معضلات اقتصادی نیز وجود دارد که باید برای رفع آن ها اقدامات لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: گشت های مشترک اداره کار و اداره گذرنامه نیز اقدام خوبی برای شناسایی هرچه بیشتر اتباع مجاز و غیر مجاز ساکن در استان گلستان بود.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .