عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مدیرکل بانوان گلستان با شرکت تعاونی تولید روستایی ابریشم کشان بایگ

در راستای نظارت و ترویج مشاغل خانگی؛

نشست مدیرکل بانوان گلستان با شرکت تعاونی تولید روستایی ابریشم کشان بایگ

نشست مدیرکل بانوان گلستان با شرکت تعاونی تولید روستایی ابریشم کشان بایگ

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در نشست با مسئولین جهاد کشاورزی شهربایگ تربت حیدریه خراسان رضوی گفت: هدف ما از این نشست تبادل تجربه و استفاده از اطلاعات استان خراسان رضوی مخصوصآشهرستان تربیت حیدریه در راهکارهای توسعه پرورش کرم ابریشم , تولید و فرآوری آن و توسعه مشاغل خانگی در استان  های دارای صنعت ابریشم است.

دکترکلثوم غفاری توران طی سخنانی افزود : با توجه به تراکم جمعیت و سطح پایین اشتغال در استان گلستان و نیز استعداد بالای این استان در ایجادتوتستان و امکان گسترش نوغانداری می توانیم  شاهد گسترش مشاغل خانگی در این زمینه باشیم .

وی خاطر نشان کرد: برای توسعه صنعت نوغان باید با هدف ایجاد اشتغال پایدار,توسعه مشاغل خانگی ,کاهش هزینه حمل و نقل وکوتاه نمودن دست واسطه ها اقدام کرد.

دکتر غفاری یاد آورشد: رویکرد دولت مبنی برتوسعه روستایی و مشارکت مردمی ، رویکردی امیدوار کننده است و امیدواریم بتوانیم با سنجش توانمندی ها و استعداد های روستاها ، به این هدف برسیم .  

وی افزود: تشکیل مجموعه ای متشکل ازچند استان که درگیر با مسئله ابریشم هستند،می تواند فرصت مناسبی برای پیگیری صنعت زیربنایی ابریشم که از لحاظ زیست محیطی نیز بسیار مناسب است باشد.

غفاری در ادامه این نشست به اتفاق هیئت همراه و مسئولان شرکت تعاونی ابریشم کشان بایگ از کار گاههای تولید ابریشم بازدید کرد و در خصوص امکان انتقال برخی از کارگاهها به استان گلستان با مسئولان  این تعاونی مذاکره نمود.

رئیس اداره پرورش کرم ابریشم و نوغان شهرستان تربت حیدریه در این نشست با بیان اینکه همه ما یک هدف را دنبال می کنیم و آن توسعه مناطق روستایی و خدمت رسانی به مردم است گفت: در منطقه تربت حیدریه ابریشم کشی شغل اول است .

سرجمعی افزود: صنعت نوغانداری علی رغم افول و کاستی ها همچنان مورد استقبال قرار می گیرد و ما در پی احیای این صنعت هستیم.

وی ادامه داد : بایگ پایتخت ابریشم است و ابریشم کشی در تمام طول سال انجام می شود. برای موفقیت در صنعت نوغان باید کل فرایند پرورش کرم ابریشم تا تبدیل به موارد مصرفی در منطقه انجام گیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی ابریشم کشان بایگ گفت:70 درصد ابریشم دنیا در آسیا تولید می شود و 98% محصول در ایران فقط در تولید فرش ابریشم کاربرد دارد.لیکن به دلیل عدم حمایت دولت، نوغانداری به عنوان اشتغال پایدار تعریف نشده است و نمایندگان مجلس باید در صدد تاسیس مرکز ملی نوغان در جهت حمایت از این صنعت باشند.

ابوالفضلی افزود: با ایجاد تدابیر خاص جهت هزینه گمرکات از ورود بی رویه پیله های چینی و حمایت از پیله های داخلی که با کیفیت بهتر در بازار وجود دارد می توان از این صنعت حمایت نمود.

وی اضافه کرد: مشکل صنعت نوغان در بازار فروش است. یعنی توسعه نوغان وابسته به خروجی محصولات است و باید بازار مصرف را تقویت نمود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در ادامه این نشست به اتفاق هیئت همراه و مسئولان شرکت تعاونی ابریشم کشان بایگ از کار گاههای تولید ابریشم بازدید کرد و در خصوص امکان انتقال برخی از کارگاهها به استان گلستان با مسئولان  این تعاونی مذاکره نمود.

نشست مدیرکل بانوان گلستان با شرکت تعاونی تولید روستایی ابریشم کشان بایگ

 

نشست مدیرکل بانوان گلستان با شرکت تعاونی تولید روستایی ابریشم کشان بایگ

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 3947
  • کد خبر : 15889