عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معاون سازمان میراث فرهنگی : توسعه گردشگری راهبرد اصلی نظام و دولت


معاون سازمان میراث فرهنگی : توسعه گردشگری راهبرد اصلی نظام و دولت

معاون سازمان میراث فرهنگی : توسعه گردشگری راهبرد اصلی نظام و دولت

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور توسعه صنعت گردشگری را از راهبردهای اصلی نظام و دولت دانست و گفت: برای تحقق این راهبرد همه باید کمک کنند.
مرتضی رحمانی موحد درهمایش گلستان مقصد گردشگری که در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: امروز صنعت گردشگری کشور پا به دوران شکوفایی خود گذاشته زیرا شاخص های تحول و شکوفایی را دارد.
وی، وجود قوانین، اسناد بالادستی از جمله سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، سند چشم انداز 1404 و برنامه ششم توسعه را از مهمترین ابزارها برای توسعه صنعت گردشگری کشور اعلام کرد و گفت: با وجود این ابزارها و تنوع کم نظیر جاذبه های گردشگری، طبیعی، تاریخی و فرهنگی باید به شکوفایی صنعت گردشگری امیدوار بود.
رحمانی موحد، رونق و توسعه گردشگری را در توسعه اقتصادی کشور بسیار تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: درسیاست های ابلاغی رهبری به رشد هشت درصدی اقتصاد کشور و پنج برابر شدن تعداد ایرانگردان خارجی مورد توجه خاص قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: امروز در صنعت گردشگری جهان به طور میانگین درسال یک میلیارد و دویست میلیون نفر گردشگر به مناطق مختلف جهان سفر می کنند که گردش مالی و درآمد ناشی از آن یک هزار و 200 میلیارد دلار برآورد می شود و باید از این ظرفیت گردشگران خارجی در کشور استفاده شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، خاطرنشان کرد: وقتی در اسناد بالادستی و ابلاغی رهبر معظم انقلاب به پنج برابر شدن ورود گردشگران خارجی تاکید می شود، همه باید برای تحقق این شاخص مهم تلاش کنیم.
رحمانی موحد، نگاه برنامه محور و بلند مدت به توسعه گردشگری ازسوی دولت تدبیر و امید را به عنوان دومین شاخص در رونق و توسعه این صنعت نام برد و گفت: برای تحقق این شاخص، تعامل و همکاری درون بخشی (سازمان میراث فرهنگی) و برون بخشی (سایر سازمان ها و نهادها با میراث فرهنگی) باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نمی توان تنها باحرف و شعار و قوانین روی کاغذ، به توسعه صنعت گردشگری کمک کرد، افزود: علاوه بر همکاری و تعامل درون و برون بخشی، استفاده از ظرفیت ها و خرد جمعی تشکل های کارآمد و موثر درحوزه گردشگری، استفاده از دانش روز و تجربیات موفق دیگران و راه های میانبر ضروری است.
رحمانی موحد همچنین از برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه گردشگری داخلی با راه اندازی تورهای گردشگری بین استانی درقالب چند منطقه گردشگری درکشور خبر داد و گفت: درحال حاضر برنامه منطقه یک کشور شامل پنج استان تدوین شده و برنامه های منطقه دو که حوزه شمال غرب را شامل می شود، درحال تدوین است.
وی به استان های منطقه یک اشاره نکرد اما افزود: برنامه های گردشگری منطقه سه شامل استان های حوزه شمال شرق کشور نیز تا پایان امسال تدوین می شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری داخلی باید بسته های سفر توسط استان ها تهیه شود و در اختیار تورهای گردشگری مناطق قرار گیرد.
همایش گلستان مقصد گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، برخی مدیران کل و مسئولان شهرستان گنبدکاووس به همراه یکصد نفر از تورگردانان حوزه گردشگری کشور درمحل دانشگاه غیر دولتی شمس این شهرستان برگزار شد.
شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان دارای ظرفیت های گردشگری و تاریخی زیادی از جمله برج آجری قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان و سه تالاب بین المللی، مرز، گمرک و بازارچه مرزی، شهر باستانی جرجان، مجموعه سوارکاری و اماکن مقدس مذهبی است

ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 3009
  • کد خبر : 16170