عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضرورت هم افزایی دستگاههای فرهنگی واجتماعی در طرحهای سالم سازی سواحل

مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری گلستان تأکید کرد:

ضرورت هم افزایی دستگاههای فرهنگی واجتماعی در طرحهای سالم سازی سواحل

ضرورت هم افزایی دستگاههای فرهنگی واجتماعی در طرحهای سالم سازی سواحل

 اولین جلسه کمیته تخصصی اجتماعی و فرهنگی سواحل در محل وزارت کشور و همزمان بصورت ویدئو کنفرانس با استانهای ساحلی برگزار گردید.

در این جلسه که با حضورنمایندگانی از نیروی انتظامی – سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- وزارت ورزش وجوانان-وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی-سازمان تبلیغات اسلامی – صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران- شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار گردید، استانداریهای استانهای ساحلی گزارشی از برنامه ها و اقدامات خود در موضوع برنامه های فرهنگی واجتماعی طرح های سالم سازی سواحل ارائه نمودند.

علی نذیری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان و دبیرستاد ساماندهی سواحل استان گزارشی از اقدامات دستگاههای اجرایی در نوارساحلی ارائه نمودند. ایشان برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی ،هنری ، ورزشی و اجتماعی ، برگزاری یادواره شهدا - برپایی ایستگاههای صلواتی ، ایستگاههای مشاوره برای جوانان و خانواده ها ، برنامه های جذاب و مسابقات متنوع برای کودکان و نوجوانان – جشنواره ها و مسابقات فرهنگی ورزشی ، مسابقات ورزشهای ساحلی و... را از مهمترین اقدامات استان گلستان در سال جاری برشمردند و افزودند به فضل الهی و با همت و تلاش دستگاههای استانی و شهرستانی ، پیگیری های فرمانداران و شهرداران ساحلی ماحصل این تلاشها افزایش جذب گردشگر در نوروز و تابستان امسال بود که موجب خرسندی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت؛ لازم است ضمن پرهیز از موازی کاری ، تلاش کنیم با همدلی و همراهی و استفاده از ظرفیت یکدیگر بدنبال تعامل و هم افزایی در اجرای برنامه های فرهنگی واجتماعی در طرح های سالم سازی سواحل باشیم.

دبیرستاد ساماندهی سواحل استان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رییس سازمان توسعه و عمران دریاوسواحل کشور و مدیران استانداریهای ساحلی گفت ؛ اگر فرصتی را برای حضور گردشگران در سواحل فراهم کنیم اما برنامه ای برای آنها نداشته باشیم ، تبدیل به معضل و آسیب جدی میشود ، پس برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع و مفرح فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین فاکتورهای جذب گردشگر و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و خانواده هاست. همچنین در این جلسه رییس پلیس امنیت اخلاقی استان نیز گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی در موضوع سواحل ارائه نمودند.

 دکتر صیادی رییس سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور نیز مطالبی را در خصوص آسیب شناسی اقدامات دستگاهها در سال جاری بیان نمودند و خواستار تداوم این جلسات شدند.

در ادامه حاضرین در این نشست از استانهای مازندران ، گیلان ،گلستان، بوشهر ،هرمزگان،سیستان و بلوچستان و نمایندگان وزارتخانه ها به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 953
  • کد خبر : 16422