عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدور و ارسال اخطاریه هواشناسی و تاکید بر آمادگی دستگاه‌های عملیاتی استان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد:

صدور و ارسال اخطاریه هواشناسی و تاکید بر آمادگی دستگاه‌های عملیاتی استان

صدور و ارسال اخطاریه هواشناسی و تاکید بر آمادگی دستگاه‌های عملیاتی استان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تغییرات جوی روزهای آینده در گلستان از صدور اخطاریه هواشناسی، بارندگی و کاهش شدید دما در گلستان خبر داد.

صادق‎علی مقدم در گفت‎وگویی خبری با پایگاه اطلاع‌رسانی مدیرت بحران استان گلستان در گرگان تصریح کرد: بر اساس اخطاریه هواشناسی کشور و استان از امشب با کاهش 14 درجه‌ای دما نسبت به چند روز اخیر، گلستان هوایی سرد توام با بارش برف و باران را تجربه خواهد کرد.

وی یادآور شد: بارش برف بیشتر در نواحی کوهستانی روی خواهد داد که با توجه به وقوع مه و یخبدان انتظار داریم در این مسیرها، اختلال در تردد جاده‌ای روی دهد.

مقدم، از شهروندان گلستانی خواست تا ازسفرهای غیرضروری به ویژه در مناطق کوهستانی استان خودداری کنند و درصورت ضرورت درطول روز با امکانات ایمنی و زنجیر چرخ به این نقاط عزیمت کنند.

وی همچنین از ارسال اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی به فرمانداری‌ها و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خبر داد و از آنان خواست تا از آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

این مسئول گلستانی با اشاره به تغییرات جوی استان طی ماه‌های اخیر اذعان داشت: تغییرات جوی در پائیز و زمستان امسال تاکنون به نسبت سال گذشته شرایط بهتری را به لحاظ بارندگی تجربه کرده است.

مقدم اظهار کرد: انتظار می‎رود  با تداوم شرایط فعلی بارش‎های، معدل میانگین بارندگی‎ها در سطح استان به سطح قابل قبولی منتهی شود.

وی با اشاره به گرمای چند روز پیش در گلستان اذعان کرد: این وضعیت آن هم در ماه بهمن کم‎نظیر بوده است و ممکن است تداوم چنین شرایط دمایی در زمستان، موجب بیداری زودرس گیاهان وحتی شکوفه‎دهی برخی گونه‎های گیاهی شود که البته این خبر نمی‎تواند چندان پیام خوشی برای باغ‎داران گلستانی باشد.

مقدم خاطرنشان کرد: این تغیییرات جوی را می‎توان در ادامه افزایش دمای غیرمتعارف بهار امسال ارزیابی کرد که موجب شد بسیاری از مرکبات استان دچار تنش گرمایی شده و تقریبا هیچ محصولی نداشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم بارش و سرما، شرایط فصلی زمستان در گلستان برقرار شود تا استان دچار خشکسالی زودرس نشود.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 2847
  • کد خبر : 16688