عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » موفقیت طرح مشاغل دانش بنیان باعث تحول در عرصۀ اشتغال استان می شود

مشاور جوانان استاندار گلستان:

موفقیت طرح مشاغل دانش بنیان باعث تحول در عرصۀ اشتغال استان می شود

موفقیت طرح مشاغل دانش بنیان باعث تحول در عرصۀ اشتغال استان می شود

مشاور جوانان استاندار گلستان گفت: موفقیت طرح مشاغل دانش بنیان که به صورت پایلوت در استان در حال اجرا می باشد باعث تحول در زمینه اشتغال جوانان می شود.

 علی نصیبی که به مناسبت هفته دولت در جمع جوانان شهرستان ترکمن سخن می گفت افزود: متقاضیان با کسب مهارت در دوره های مختلف این طرح که هم اکنون در شهرستان های استان در حال اجراست، از ابتدای مهر بر حسب توانمندی به بنگاه های اقتصادی معرفی می شوند.

 

وی اظهار داشت: موضوع اشتغال جوانان از دغدغه های استانداری گلستان بوده و اجرای این طرح به صورت پایلوت در استان با حمایت ویژه شخص استاندار به عنوان بالاترین مقام مسئول سیاسی اداری گلستان، مبین تلاش استانداری برای کاهش نرخ بیکاری علیرغم همه مشکلات موجود است.

 مشاور جوان استاندار گلستان گفت: این طرح با مدیریت و برنامه ریزی دکتر جلالی مشاور علمی و فناوری استاندار، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان، و اداره کل فنی و حرفه ای در حال اجرا بوده و امیدواریم با موفقیت آن، شاهد اجرای مراحل بعدی آن باشیم.

 علی نصیبی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: علیرغم آنکه موضوع اشتغال از وظایف مستقیم حوزه مشاور جوان نیست اما با توجه به دغدغه بخش اعظمی از جوانان استان در این حوزه، طی سه ماه گذشته انتصاب اینجانب، اقداماتی در این راستا داشته ایم که انعقاد تفاهمنامه ترویج و ارائه آموزش های مهارتی، کارآفرینی و اشتغال جوانان با اداره کل فنی و حرفه ای گلستان که به زودی اجرایی خواهد شد، بخشی از این فعالیتها بوده است.

 وی اضهار داشت: علاوه بر برگزاری دوره های مشاوره های هدایت شغلی و کارآفرینی در شهرستان ها، معرفی ظرفیت ها، تسهیلات و حمایت های ادارات و نهادها از بخش خصوصی، کارآفرینان و تعاونی ها از دیگر برنامه های ما می باشد.

 مشاور استاندار گلستان اظهار داشت: در سال های اجرای برنامه پنجم توسعه، جمعیت فعال دارای تحصیلات عالی در استان افزایش و از تعداد کم سوادان و سوادآموزان غیر رسمی کاسته شده، فلذا کار جویان در گلستان در یک شیب ملایم عمدتاً دارای تحصیلات بیشتری نسبت به گذشته هستند.


ارسال کننده خبر : مشاوران جوان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1243
  • کد خبر : 1810