عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تخطی از قوانین عامل اصلی ترافیک جاده‌ای در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد:

تخطی از قوانین عامل اصلی ترافیک جاده‌ای در گلستان

تخطی از قوانین عامل اصلی ترافیک جاده‌ای در گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: علاوه بر بارش سنگین برف در برخی محورهای عبوری، تخطی از قوانین، عامل اصلی ایجاد ترافیک در محورهای عبوری گلستان است.      

صادق علی مقدم امروز شنبه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت بحران گلستان در گرگان گفت: تخلفاتی همچون سبقت غیرمجاز، حرکت از شانه‌های جاده و فقدان توجه به توصیه‌های ایمنی و راهداری از عوامل موثر در ترافیک و انسداد محورهای عبوری استان  به شمار می‌رود.

 وی با اشاره به انسداد برخی محورهای عبوری در استان افزود: دیشب براثر بارش شدید برف محور‌های کوهستانی استان از جمله  «خوش ییلاق»، «توسکستان» و «اولنگ» دچار اختلال شدند که با تلاش نیروهای راهداری مشکلات این محورهای عبوری مرتفع شد.

مقدم خاطرنشان کرد: از اواخر وقت دیروز محورهای عبوری استان رفع انسداد شد و اکنون نیز مسیرهای عبوری باز است .

وی اضافه کرد: در مسیر «توسکستان» ریزش سنگ از ارتفاعات موجب انسداد مسیر شده بود که با رفع این انسداد، دوباره رفت ‌و‌آمد در آن برقرار شد، اما به دلیل ترافیک سنگین خودروهای عبوری، این مسیر نیز در ادامه با اختلال و سنگینی در تردد مواجه شد.

 دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: در مسیر «اولنگ»، با وجود هشدارهای لازم مبنی بر انسداد این مسیر، ورود کامیون‌ها در آن انجام گرفت و یک دستگاه تریلی در آن قیچی کرد، که این حادثه نیز توسط نیروهای راه و شهرسازی استا ن مدیریت شد.     

مقدم تصریح کرد: بارش شدید برف و بوران ناشی از آن موجب شد تا دیشب، محور خوش ییلاق تا پاسی از شب مسدود شود که این مسیر هم با حضور نیروهای راه و شهرسازی و پلیس راه مدیریت شد و در اواخر دیشب این محور نیز آزادسازی و رفت‌ و ‌آمد در آن دوباره برقرار شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم حتما در هنگام سفر ضمن کسب اطلاعات مسیر عبوری خود، به توصیه‌های ایمنی که توسط پلیس راه و دیگر نهادهای مرتبط ارائه می‌شود، توجه کنند.

جاده «‌اولنگ» همچنان مسدود است

مقدم با اشاره به بی‌توجهی برخی از رانندگان وسایل سنگین در عبور از مسیر اولنگ اذعان کرد: این مسیر به دلایلی متعدد از جمله ریزش و رانش از جمله محورهای پرخطر محسوب و از مدت‌ها قبل مسدود اعلام شده است.

وی ادامه داد: این جاده در حال بازسازی است و عبور و مرور در آن غیرمجازاست و حتی اگر حادثه‌ای در آن روی دهد، پلیس حضور نمی‌یابد، کروکی نمی‌کشد و حتی به افراد و وسایل خسارت دیده نیز بیمه تعلق نمی‌گیرد.

 این مسئول گلستانی یادآور شد: زیرسازی این جاده در بخش‌هایی دچار مشکل است و از سمت شاهرود نیز امکاناتی به این مسیر داده نمی‌شود که همین موضوع موجب می‌شود این مسیر بیش از پیش خطر‌آفرین باشد.

مقدم متذکر شد: با توجه به حوادث این محور انتظار می‌رود در آینده با استقرار یک راهدارخانه ثابت و تقویت سیستم‌های ارتباطی بتوان تا حدودی از بار مشکلات ترافیکی این محور کاست.

وی در پایان از تلاش تمامی دستگاه‌های عملیاتی استان از جمله راه و شهرسازی، پلیس راه و جمعیت هلال احمر استان در تعطیلات ایام نوروزبه ویژه شب گذشته تشکر و قدردانی کرد.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 2622
  • کد خبر : 19055