عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خسارت دیروز باد شدید به برخی از نقاط استان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

خسارت دیروز باد شدید به برخی از نقاط استان

خسارت دیروز باد شدید به برخی از نقاط استان

"صادق علی مقدم" صبح  امروز در گفت‎وگویی خبری با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: بر اساس گزارش هواشناسی استان، وزش شدید باد در اکثر نقاط استان جریان دارد و این وزش در گرگان در برخی مواقع به سرعت 90 کیلومتری رسیده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این گزارش، ساعت 9:42 دقیقه روز جمعه برای برج مراقبت فرودگاه گرگان، در موقعیت جنوب غرب، حداکثر سرعت باد لحظه‎ای 90 کیلومتر بر ساعت درج شده است.

مقدم خاطرنشان کرد: لحظاتی پیش نیز باد با سرعتی متوسط حدود 80 کیلومتر، در شهرستان بندرگز وزید و موجب شد تا برخی از درختان و تابلوهای راهنمایی دچار شکستگی شود.

وی یادآور شد: شکستگی یکی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی در بندرگز موجب شد تا یک خودروی عبوری دچار حادثه شود و خسارتی نیزبه آن وارد شود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: از برخی شهرستان‎های دیگر استان نیز خبر می‎رسد، باد موجب شکستگی درختان شده و در برخی نقاط هم به برخی از واحدهای مسکونی آسیب زده، اما خسارت آنچنان گسترده نیست.

مقدم با اشاره به صدور اطلاعیه هواشناسی استان از سه روز گذشته اذعان کرد: در این اطلاعیه پیش‎بینی شده بود که امروز دمای هوای استان پنج درجه کاهش خواهد یافت و شرایط جوی نیز به سمت بارندگی و وزش باد تغییرپیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش هواشناسی در روز جاری، شاهد بارش باران و رعد و برق نیز خواهیم بود و این وضعیت تا  فردا ادامه خواهد یافت و فردا نیز در سطح استان بارش پراکنده خواهیم داشت.

مقدم با اشاره به ثبت حوادث در سامانه سما یادآور شد: در این سامانه گزارش طوفان و خسارات احتمالی استان، ثبت و به کشور ارسال شده است.

وی از دبیران مدیریت بحران در شهرستان‎های تابعه استان خواست تا در صورت وقوع حادثه و خسارت احتمالی، ضمن پیگیری مستند سازی، موضوع را سریعا به شماره تماس مدیریت بحران استان اعلام کنند تا ضمن پیگیری موضوع، در سامانه سما ثبت شود.

این مسئول گلستانی یادآور شد: خوشبختانه هر هفته شاهد هستیم که بارش باران در این فصل استان را تحت تاثیر خود قرار می‎دهد که این وضعیت برای این استان شمالی بسیار خوشایند است.

مقدم ادامه داد: سال گذشته بر خلاف سال جاری دمای بالا و فقدان بارش باران در گلستان شرایط سختی را در موضوع خشکسالی به استان وارد کرد و موجب شد تا استان بسیاری از ذخایر آبی خود را از دست دهد.

وی تصریح کرد: تاکنون بر خلاف سال گذشته لطف خدا شامل حال این استان شمالی شده و بارش باران فراتر از انتظار بسیاری از نقاط استان به ویژه مناطق شمالی را تحت تاثیر قراتر داده است.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 2701
  • کد خبر : 19722