عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زلزله های دیروز و امروز گلستان خسارتی در پی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد:

زلزله های دیروز و امروز گلستان خسارتی در پی نداشت

زلزله های دیروز و امروز گلستان خسارتی در پی نداشت

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دو زلزله پی‎درپی شب گذشته و بامداد امروز شهرستان «رامیان» و زلزله روز گذشته گرگان خسارتی در پی نداشت.

"صادق‌علی مقدم" صبح امروز در گفت‎و‎گو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: زمین لرزه اول در شهرستان رامیان به شدت 2.3 دهم ریشتر بود و زلزله دوم هم در ساعت 23:12 دقیقه روز دوشنبه به مرکزیت این شهرستان روی داد.

وی خاطرنشان کرد: زمین‎ لرزه  اول  در عمق 10 کیلومتری زمین، در طول جغرافیایی۵۵.۴۱۲ و عرض جغرافیایی ۳۶.۹۲۵ روی داده است.

مقدم با اشاره به وقوع زلزله‎ای دیگری دقایقی پس از این زلزله افزود:  این زلزله نیز راس ساعت 12:20 بامداد صبح امروز  سه‎شنبه در مقیاس 2.9 درجه ریشتر  به مرکزیت شهر «رامیان» به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی۵۵.۴۰۲ و عرض جغرافیایی ۳۶.۹۱۷ روی داده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به زلزله‌خیزی گلستان اذعان کرد: خوشبختانه این زمین‎لرزه‎ها از شدت زیادی برخوردار نبودند و بر اساس گزارش دریافتی خسارتی را متوجه منطقه و ساکنان آن نکرد.

مقدم خاطرنشان کرد: سوابق تاريخي زلزله در گلستان نشان ‌می‌دهد اين منطقه از مناطق مستعد براي وقوع زلزله‎هاي متعدد است و باید این موضوع را بسیار جدی گرفت.

وی یادآور شد: روز گذشته نیز زلزله 2.2 ریشتری گرگان را لرزاند که خوشبختانه این لرزش هم خسارتی را به این منطقه وارد نکرد اما همچون زلزله‎های دیگر زنگ خطری جدی برای مجموعه استان است.

مقدم با اشاره به زلزله به عنوان غیرقابل پیش‎بینی‎ترین رویداد طبیعی در جهان ادامه داد: تنها راهکار برای آمادگی در برابر این پدیده طبیعی  آموزش و آماده‎سازی جامعه در مواجهه با آن است.

وی یادآور شد: این موضوع باید در قالب برنامه‎های مردم محور و همراهی همه دستگاه‎های مرتبط و تبلیغاتی و رسانه‎ای است تا بتوانیم جامعه خود را در برابر حادثه زلزله ایمن کنیم و تعداد خسارات و تلقات انسانی را کاهش دهیم.

 این مسئول گلستانی با اشاره به وقوع زلزله‌های متعد در این استان شمالی افزود: طی سال گذشته زلزله‌های متعددی در گلستان به وقوع پیوست که اکنون تقریبا تمامی نقاط استان را از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب در بر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود وقوع لزله‌هایی در شهرستان علی‎آباد کتول، ترکمن، بندرگز، رامیان، آق‌قلا و مینودشت طی سالیان گذشته، خوشبختانه این زمین‌لرزه ها خسارتی به استان وارد نکرده است.

مقدم یادآور شد: بهترین راه روبه‌رو شدن با چنین پدیده‌ای در استان، پیش‌بینی راهکارهای مقابله با این پدیده است که از معبر حوزه پیشگیری و مقابله می‌گذرد.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی جامعه از طریق برنامه‌های آموزشی می‌تواند، ضمن ایمن‌سازی جامعه انسانی شرایط بهتری برای مواجهه آنان با چنین پدیده‌ای مهیب و مخرب مهیا سازد.    


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 2961
  • کد خبر : 19900