عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دختران ما باید به جای اینکه جویای کار باشند به اشتغالزایی بیندیشند

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

دختران ما باید به جای اینکه جویای کار باشند به اشتغالزایی بیندیشند

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان درنشست کمیته دختران و بانوان حوزه مشاوران جوان استانداری گلستان با موضوع اشتغال و کارآفرینی اشتغال گفت : دختران ما باید به جای اینکه جویای کار باشند به اشتغالزایی بیندیشند

دکترکلثوم غفاری توران یادآورشد: با توجه به اینکه بانون 52 % جمعیت استان را تشکیل می دهند و با وجود حدود 54 هزار زن سرپرست خانوار , سهم اشتغال 2/18 زنان بسیار ناچیز است ضروری است بدانیم چه عواملی باعث این میزان سهم شده است .

وی افزود: حمایت دولت تدبیر و امید در زمینه مشاغل مشارکتی بسیارعالی است و بسیاری از زنان با حمایت دولت در صنایع مختلف از جمله انواع بافت فرش و منسوجات و دوخت انواع پوشاک و سوزن دوزی ها که باعث ارزش افزوده در تولیدات می شود، مشغول به فعالیت هستند.

غفاری خاطر نشان کرد :در زمینه طرح های مشارکتی اطلاع رسانی و آگاهی لازم است, بخش اعظم بانوان ما از این موضوع بی اطلاعند و نمی دانند از چه مسیر و چه فعالیتی می توانند به اشتغال دست یابند.

وی طی ایراد سخنانی ضمن تشریح فعالیت های دفتر بانوان و خانواده استانداری گفت: این دفتر با برگزاری جلسات متعدد، مذاکره و تعامل با دستگاههای اجرایی, گام های موثری را در مسیر ارتقای اشتغال بانوان برداشته است .

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به ضرورت گسترش اشتغال خانگی در استان گفت : در پی ارتقاء صنایعی همچون ابریشم، صنایع دستی، فرش و گیاهان دارویی تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است : نشست کمیته دختران و بانوان حوزه مشاوران جوان استانداری گلستان با موضوع اشتغال و کارآفرینی، با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای، مشاور جوان استاندار و مسئولین صندوق کارآفرینی امید برگزار شد .

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 4232
  • کد خبر : 20137