عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل امور بانوان استانداری از انجمن" ام اس " گلستان بازدید کرد


مدیرکل امور بانوان استانداری از انجمن" ام اس " گلستان بازدید کرد

مدیرکل امور بانوان استانداری از انجمن" ام اس " گلستان بازدید کرد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در بازدید از انجمن" ام اس " ضمن گفتگو با مسئولین این مرکز گفت: نسل جوان وتحصیل کرده ما باید دریابند که نیاز امروز برای توسعه چیست , چگونه باید از بروز برخی آسیبها جلوگیری نمود و یا با آنها مقابله کرد.

دکتر کلثوم غفاری توران در این بازدید مهمترین مشکل بیماران ام.اس در استان را مشکلات داروئی و هزینه های سنگین آن عنوان کرد و در این خصوص گفت : هزینه سنگین درمان این بیماری و عدم شناخت این بیماری در جامعه می تواند بنیان خانواده ها را هدف قرار داده و مسائل و مشکلات عدیده ای را بوجود آورد .

وی طی ایراد سخنانی در خصوص مشکلات بیماری ام اس , جهت کاهش آلام و درد این بیماران خواستار حمایت ارگانها و دستگاههای اجرایی استان شد.

قابل ذکر است : انجمن بیماری های "ام اس "گلستان از سال 1389 با هدف برطرف نمودن مشکلات اعضاء و بیماران" ام اس" در استان راه اندازی شده است ,مسئولین و گردانندگان این مرکز یا خود درگیر این بیماری هستند یا یکی از اعضای خانواده شان .در حال حاضر بیش از 400 نفر بیمار"ام اس "تحت پوشش این مرکز می باشد.

بیماری MS یکی از شایع ترین بیماریهای مغز و اعصاب بوده و در حدود 50000 نفر در ایران به آن مبتلا هستند که عمدتا در بالغین جوان بروز میکند. این بیماری از نظر بالینی با درگیری قسمتهای مختلف سیستم اعصاب مرکزی در زمانهای مختلف مشخص میگردد. در حال حاضر بیشترین میزان بروز بین 20-40 سالگی است وزنان تقریبا دوبرابر مردان به این بیماری مبتلا می شوند.

مدیرکل امور بانوان استانداری از انجمن" ام اس " گلستان بازدید کرد

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1781
  • کد خبر : 20596