عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با حمایت دولت بستر مناسبی برای راه اندازی طرح های مشارکتی روستایی فراهم شده

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

با حمایت دولت بستر مناسبی برای راه اندازی طرح های مشارکتی روستایی فراهم شده

با حمایت دولت بستر مناسبی برای راه اندازی طرح های مشارکتی روستایی فراهم شده

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به طرح های اشتغالزایی معاونت محترم امور زنان ریاست جمهوری با ساز مان ملی استاندار سازی برای ارتقاء کیفیت محصولات و استاندارد سازی محصولات کشاورزی و طرحهای مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی درخصوص اشتغال و آموزش زنان روستایی گفت : در سنوات گذشته زنان نتوانسته اند فرصتهای برابر با مردان را داشته باشند اما در حا ل حاضر خوشبختانه اوضاع برای حضور بانوان بیش از پیش فراهم شده است و با حمایت دولت تدبیر و امید از نظر اعتبار ات مالی بستر مناسبی برای راه اندازی طرح های مشارکتی روستایی فراهم شده است که زنان می توانند نقش فعالی را دراین طرح ها ایفا نمایند.

دکتر کلثوم غفاری توران در جلسه بررسی طرح ها و ایده های منتخب در زمینه اشتغال افزود : لازم است در این نشست ها از سمنها که بخش اعظم توان مدیریتی جامعه هستند و توان بسیار بالایی دارند در ارائه ایده های خوب که می تواندبسیار مثمر ثمر باشد دعوت به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه استان ما از گذشته های دور به عنوان قطب کشاورزی مطرح بوده است گفت: متاسفانه بسیاری از محصولات سابق دیگر از مرحله تولید باز مانده اند از جمله پنبه که این امر منجر به بیکاری عده زیادی از مردم استانمان شده است.

غفاری طی ایراد سخنانی در خصوص تولید گیاهان و محصولاتی از جمله برنج که منجر به مصرف آب های زیر زمینی و استفاده از سموم شده است و نگرانی های زیست محیطی را بوجود آورده است گفت : ضروری است در این خصوص اقدامات جدی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد : صنعت نوغان که جاده ابریشم را در کشور ایران بوجود آورده است در استان ما ازگذشته مطرح بوده ولیکن در سنوات اخیر نه تنها رشدنداشته بلکه سیر نزولی نیز پیدا کرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: باید طرح هایی ارائه دهیم که صفر تا صد تولید داخل استان انجام شود اگر طرح ها اینگونه حمایت شوند دست واسطه ها نیز کوتاه خواهد شد.

وی با بیان اهداف دولت تدبیر و امید در بحث اعتماد سازی گفت : باید به نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه اجتماعی است اعتماد نمود اگر طرحی به صورت انفرادی و کار خانگی است می توان آنها را وارد سیستم شبکه ای نمود تا از مزایای شبکه درفعالیت های مشترک استفاده نماید.

غفاری با اشاره به ترویج محصولات ارگانیک که می توانند در پیشگیری از بیماریها بسیار موثر باشند گفت : ضروری است کار زیر بنایی و اصولی روی تولیداین محصولات انجام شود .

وی یادآور شد : راه اندازی بازار چه های دائمی و فصلی به صورت دائم مورد پیگیری ما می باشد و بار ها در این خصوص خطاب به شهرداران صحبت شد ه است .

دکتر غفاری در ادامه در خصوص طرح های اجرایی دفتر امور بانوان استان گفت : طرح پرورش گیاهان دارویی در روستای اسپو محله گرگان شروع شده است به عنوان یکی از طر ح های کار بردی استان ارائه خواهد شد . در اجرای طرح پرورش نو غان تلاش های خوبی صورت گرفته است و امسال بحث ارتقاء این صنعت را در دستور کار قرار داده ایم وهمچنین طرح کار روی چرم نیزمورد حمایت ما خواهد بود . که البته نیازبه سرمایه گذاری عمده در استان دارد زیرا هم صادرات و هم بازار داخلی خوبی دارد.

شایان ذکر است : جلسه بررسی طرح ها و ایده های منتخب در زمینه اشتغال با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در اداره کل تعاون ,کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

 

با حمایت دولت بستر مناسبی برای راه اندازی طرح های مشارکتی روستایی فراهم شده


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1115
  • کد خبر : 20657