عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 12 پروژه در حوزه بانوان در گلستان اجرا می‌شود

با همکاری معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری؛

12 پروژه در حوزه بانوان در گلستان اجرا می‌شود

12 پروژه در حوزه بانوان در گلستان اجرا می‌شود

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت:12 پروژه در حوزه بانوان با همکاری معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری در حال اجرا و پیگیری است.

دکترکلثوم غفاری توران درکارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان اظهار کرد: کارهای بیش از 80 درصد پروژه‌های تفاهم شده با معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری " 4پروژه با آموزش و پرورش، 1 پروژه با آموزش پرورش استثنایی، 2 پروژه با وزارت جهاد کشاورزی، 2 پروژه با سازمان بهزیستی و 1 پروژه با سازمان استاندارد و 2 پروژه با استانداری " انجام شده است.

وی مهمترین فعالیت‌های دفتر امور بانوان را در تحکیم و تعالی خانواده برشمرد و تصریح کرد: مسائلی نظیر کارآفرینی و اشتغال، آموزش بانوان، ورزش و اوقات فراغت زنان و دختران روستایی و عشایری، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، افزایش کمی و کیفی جمعیت از مهمترین مواردی بوده که در سطح استان در حال پیگیری و انجام است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان بر لزوم توان‌افزایی مدیران زن تاکید کرد و گفت: تشکیل اتاق فکر و تدوین شناسنامه حوزه زنان فرمانداری از اقدامات انجام شده در سطح استان است.

غفاری از اجرای طرح تکاپو با همکاری جهاد کشاورزی ،تعاون، میراث فرهنگی و سازمان صنعت خبر داد و بیان کرد: در این طرح تولید توتستان، نوغانداری و ابریشم کشی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه درتوزیع تخم نوغان ارتقای پیش بینی شده صورت گرفته است از تصویب نوغانداری به عنوان اشتغال پایدار و نه فصلی خبر داد.

مدیرکل دفتر امور بانوان گلستان بررسی و پیگیری پرداخت جریمه‌های مالی، اشتغال و حمایت بعد از ترخیص مددجویان کانون اصلاح و تربیت شهرستان را متذکر شد.

غفاری با اشاره به اجرای طرح غربالگری سلامت بانوان تصریح کرد: طرح ساعت ورزش بانوان شاغل در ادارات استان گلستان اجرا می‌شود و ما معتقد هستیم که بانوان قلب خانواده هستند که باید جلوی آسیب‌هایی که بانوان را تهدید می‌کند بگیریم.

وی بر لزوم ارتقاء اهدای خون در حوزه بانوان تاکید کرد و گفت: میانگین اهدای خون در کشور بسیار بالاتر از استان گلستان است و در این زمینه 50 درصد اختلاف در سطح جهانی داریم.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری گلستان با اشاره به اینکه 9 پروژه با معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری در حال اجرا و پیگیری است، افزود: بیش از 80 درصد کارها انجام شده که سه پروژه با آموزش و پرورش، پنج پروژه با وزارت جهاد کشاورزی و یک پروژه با سازمان استاندارد تفاهم شده است.

غفاری در خصوص ششمین نشست منطقه‌ای سازمان‌های مردم نهاد شمال کشور که به میزبانی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: برای این نشست 160 میلیون تومان اعتبار مصرف شد که خروجی برنامه‌ها در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اجرای طرح پرورش گیاهان دارویی در استان گفت: اسپومحله و کفشگیری پایلوت اجرای طرح شدند که با گذشت زمان این طرح در سایر بخش‌های استان به اجرا درخواهد آمد.

12 پروژه در حوزه بانوان در گلستان اجرا می‌شود

 

12 پروژه در حوزه بانوان در گلستان اجرا می‌شود

 

12 پروژه در حوزه بانوان در گلستان اجرا می‌شود

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1032
  • کد خبر : 21272