عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا می باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا می باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه قاچاق کالا قدرت رقابت را از تولیدکننده داخلی می گیرد، گفت: ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای وطنی بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا می باشد.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار داشت: انتظار ما از صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاریها و همه افرادی که به نوعی تریبون در اختیار دارند، این است که به مسأله مهم فرهنگسازی استفاده مردم از تولیدات ساخت داخل، بیش از پیش بپردازند.

جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک فرمان فرا قوه ای و فرا دستگاهی است و همه باید در آن دخیل بوده و سهم خود را در این حوزه مهم که منجر به شکوفایی، سلامت و امنیت اقتصادی کشور خواهد شد، ایفا نمایند.

وی در ادامه به بیان راهبردهای مهم در این حوزه پرداخت و گفت: ایجاد هماهنگی بین دستگاههای اجرایی، انضباط بخشی، شفاف سازی و منطقی کردن نظام گردش کالا، رصد مداوم فرایند قاچاق کالا توسط دستگاههای مرتبط، تلاش در راستای ساماندهی مبادلات مرزی، پیش گیری و مبارزه با قاچاق سوخت و فراورده های نفتی و رصد کردن گردش مالی تحت عنوان پولشویی از جمله موارد مهمی است که تمامی دستگاهها و نهاد های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باید نسبت به انها اهتمام داشته باشند.

طهماسبی افزود: بسیج امکانات دستگاههای دولتی و مبارزه جدی با عوامل اصلی قاچاق کالا و ارز، نظارت و کنترل هر چه بیشتر بر مرزها، مبادی ورودی و گمرکات، برنامه ریزی جهت افزایش کیفیت تولیدات داخلی در رقابت با کالای مشابه خارجی ، ساماندهی و تجهیز سامانه های کنترل در گمرکات ، کنترل و نظارت هر چه بیشتر بر بازارچه های مرزی و انسداد مرزها و معابر غیر رسمی از دیگر موارد مهمی است که باید در دستور کار اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اهمیت توسعه و ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی استان بیان کرد: ایجاد جاده های دسترسی مرزی و تقویت و افزایش برجکهای مراقبت در مناطق صفر مرزی از جمله اقداماتی است که در دستور کار کمیسیون عمران و امنیت مرز استان قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه واردات موبایل و تبلت بدون گارانتی و ارائه آن به مشتریان ، مصداق قاچاق کالا بوده و جرم محسوب می شود، خواستار توجیه و اطلاع رسانی مناسب در این خصوص به فروشندگان و خریداران این محصولات شد.

طهماسبی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از داروها و مکمل های غذایی موجود در بازار بصورت قاچاق وارد کشور شده و غالباً، تقلبی و تاریخ گذشته بوده که متآسفانه در مواردی شاهد بوده ایم که هموطنان عزیز ما به دلیل استفاده از این محصولات قاچاق و تقلبی دچار فوت و عارضه های دیگر شده اند که انتظار داریم معاونت دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کنترل و نظارت بیشتری بر توزیع و عرضه انواع داروها و مکمل های غذایی خارجی داشته باشند.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .