عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضرورت ارتقاء سطح آگاهی اعضای شوراها در زمینه های مختلف

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان تاکید کرد؛

ضرورت ارتقاء سطح آگاهی اعضای شوراها در زمینه های مختلف

ضرورت ارتقاء سطح آگاهی اعضای شوراها در زمینه های مختلف

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان در جلسه مشترک با روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان گفت: هدف اداره کل امور شهری و شوراها تلاش جهت ارتقاء سطح آگاهی اعضای شوراها در زمینه های مختلف است.

محمد حمیدی گفت: اداره کل شهری با آسیب شناسی اقدامات سه ساله دوره چهارم و طرح نتیجه در قالب برگزاری جلسات متعدد سعی دارد تا پایان دور چهارم شوراها این روند را ادامه داده و این جلسات را در قالب جلسات آموزشی جهت افزایش سطح آگاهی شوراها برگزار نماید.

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان با اشاره به تشکیل کارگروه نظارتی درجهت بررسی و رصد مصوبات شورا و تقویت آنها در دفتر شهری، گفت: با همکاری شوراها در تهیه برنامه راهبردی و عملیاتی شهرها برای نظامند شدن اقدامات شهرداریها و شوراها، برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت تهیه خواهد شد .

وی همچنین ضمن تاکید بر رعایت آیین نامه مالی شوراها در هزینه بودجه مصوب، خاطرنشان کرد: حسابرسی بودجه های شوراها به تفکیک هر سال تا پایان دوره چهارم انجام شود .

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری در ادامه افزود: این دفتر از شهرداریها و شوراها بصورت هفتگی بازدید انجام می دهد که این بازدید متشکل از کارشناسان دفتر می باشد که با حضورشان در شهرداری و شورا به بررسی مدارک و مستندات آنها پرداخته موارد و مشکلاتی که وجود دارد را شناسایی نموده و سپس گزارش بازدید بصورت مکتوب در اختیار شهرداری و شورا جهت رفع مشکلات قرار گرفتع که چنانکه این تذکرات برطرف نشود برخورد قانونی و لازم با آنها بعمل می آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان گفت: با توجه به سال پایانی دوره چهارم در خصوص جلوگیری از بکارگیری نیروهای قرادادی و شرکتی که افزایش جدی هزینه های شهرداری را در پی خواهد داشت با شهرداری همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند .

حمیدی همچنین در ادامه با اشاره به عملکرد مصوبات شوراها و همچنین هیات حل اختلاف استان در دوره چهارم شوراها اظهار داشت که شوراها به منظور رسیدن به تصمیمات واقعی تر و تخصصی تر و اجرایی تر از ظرفیت کارشناس شهرداریها در قالب کمیسیونهای قانونی شوراها استفاده بیشتر و مفیدتری داشته باشند.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 798
  • کد خبر : 26728