عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح ملی «توان‎افزایی و ارتقای تاب‎آوری اجتماعی خانواده‎ها» در گلستان

مدیر کل بانوان گلستان در جلسه کارگروه بانوان استان مطرح کرد :

اجرای طرح ملی «توان‎افزایی و ارتقای تاب‎آوری اجتماعی خانواده‎ها» در گلستان

اجرای طرح ملی «توان‎افزایی و ارتقای تاب‎آوری اجتماعی خانواده‎ها» در گلستان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از اجرای طرح ملی «توان‎افزایی و ارتقای تاب‎آوری اجتماعی خانواده‎ها» در سطح استان گلستان خبر داد.

دکتر کلثوم غفاری توران در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان ، اظهار کرد: اجرای طرح ملی «توان افزایی و ارتقای تاب‎آوری اجتماعی خانواده‎ها» تا پایان سال جاری در استان گلستان اجرایی می‎شود.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از تعارضات خانوادگی و نزاع دسته‌جمعی، افزایش فرهنگ شهروندی، مشارکت در امور شهری و مدیریت مسائل زیستی است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ابراز کرد: از برنامه‎های آتی کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری می‎توان به تشکیل کمیته بانوان ستاد گرامیداشت دهه ایام‌الله فجر در گلستان، تشکیل ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر در مرکزاستان و فرمانداری‎های تابعه، ادامه روند پیگیری مسائل مربوط به اشتغال، آموزش و سلامت بانوان در گلستان اشاره کرد.

وی در خصوص برنامه‎های انجام شده در حوزه سلامت، گفت: از مراکز توانبخشی سالمندان در شهرستان علی‎آبادکتول بازدید به عمل آمد که با هدف کاهش آسیب‎های وارد بر خانواده و ارتقاء سلامت زنان در جهت تحکیم بنیاد خانواده و حفظ و ارتقاء منزلت زنان و بهبود کیفیت زندگی در دوران سالمندی صورت گرفت.

غفاری در خصوص برنامه‎های انجام شده در حوزه آموزش، ابراز کرد: طرح آموزشی تشکیل، تقویت و تحکیم خانواده در استان گلستان اجرا شد که دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با انعقاد تفاهم‎نامه با دفتر امور روستایی استانداری سازمان بهزیستی کل گلستان و فرماندهی انتظامی استان گلستان و آموزش و پرورش طرح آموزشی کاهش آسیب‎های اجتماعی را در 100 روستای آسیب‎خیز و پرجمعیت 14 شهرستان تابعه بصورت پایلوت در بازه زمانی شهریور لغایت اسفند 1395 با هدف تقویت و تحکیم بنیان خانواده در دست اجرا دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در خصوص برنامه های انجام شده در حوزه اشتغال گفت: نشست با فرمانداران شرق استان و روسای جهاد کشاورزی با موضوع بررسی پرورش نوغان و صنایع وابسته در راستای اشتغال پایدار برگزار شد.

وی افزود: این نشست با هدف همفکری صورت گرفت که به منظور ارتقای صنعت نوغانداری و ترسیم نقشه راهی برای رونق نوغانداری در گلستان صورت گرفت.

غفاری در بخش دیگری از سخنانش از سفر مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده به استان گلستان خبر داد و گفت: فرهمندپور مشاور وزیر کشوردر امور زنان و خانواده به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه بانوان و خانواده استان در نیمه دوم دی‌ماه سال جاری به گلستان سفر می‎کند.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1269
  • کد خبر : 28736