عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفظ سنت های اصیل مناطق در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثر دارد


حفظ سنت های اصیل مناطق در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثر دارد

 سومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان گمیشان به ریاست "امیر شیر توماج" فرماندار گمیشان و با حضور "عبدالرضا چراغعلی" مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد.

 در این جلسه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز توجه به مسائل فرهنگی و حفظ سنت های اصیل مناطق را زمینه ساز کاهش آسیب اجتماعی برشمرد و اذعان داشت: دانش افزایی و دانایی افراد و توجهات ویژه به مسائل دینی و فرهنگی بر کاهش آسیب های اجتماعی موثر خواهد بود.

 چراغعلی اضافه کرد: همه دستگاه ها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی وظیفه مند هستند.

 وی افزود: شهرستان گمیشان یکی از شهرستان های بسیار خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان است.

 مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: فعالسازی کانون های فرهنگی و اجرای برنامه های متنوع هنری و ورزشی از موارد مورد نیاز مبارزه با آسیب های اجتماعی می باشد.

 چراغعلی در بخش پایانی سخنان خود بر استفاده از ظرفیت علما و روحانیون تاثیر آنها در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

 فرماندار گمیشان در این جلسه با تاکید بر نقش فرهنگ در پیشرفت جامعه گفت: فقر فرهنگی در هر جامعه ای باعث بروز آسیب های اجتماعی می شود.

 وی افزود: امروزه دشمنان بوسیله ترویج فرهنگ های نادرست و غلط در پی ضربه زدن بر بنیان خانواده و جامعه هستند.

 توماج با اشاره به برنامه های دولت در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با شعار ترویج امید و نشاط در جامعه برنامه های خود را انجام می دهد و این خود مصداقی بر اقدامات دولت در جهت کاهش آسیب های اجتماعی است.

 نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: وجود روحانیون، مردم فهیم، تلاش مسئولین و حمایت های دولت، شهرستان گمیشان رتبه بسیار خوبی را در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

 فرماندار گمیشان در پایان بر برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه پیشنهادات سازنده در جهت کاهش آسیب های اجتماعی توسط ادارات ظرف مدت دو هفته تاکید کرد.

 در این جلسه هریک از ادارات به گزارش اقدامات و برنامه های خود در جهت کاهش آسیب های اجتماعی پرداختند.

 شایان ذکر است در ادامه مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی به اتفاق فرماندار وکارشناسان حوزه اجتماعی با امام جمعه گمیشان دیدار کردند و همچنین در راستای گرامیداشت یاد وخاطره شهدا از خانواده شهید عبدالعزیز مامی زاده دیدار کرد .

 

 

 


ارسال کننده خبر : اداره کل امور اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ejtemee
  • بازدید : 2316
  • کد خبر : 28853