عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سرعت اجرای طرح های توسعه شهری طولانی شده است

معاون استاندار گلستان:

سرعت اجرای طرح های توسعه شهری طولانی شده است

سرعت اجرای طرح های توسعه شهری طولانی شده است

معاون هماهنگي امور عمرانی استانداری گلستان گفت: طولانی شدن سرعت اجرای طرح های توسعه عمران شهری باعث ایجاد اختلال در تهیه اسناد بالادستی و توسعه شهرها شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "رضا مروتی" در نخستین گردهمایی مدیران شهرسازی و معماری ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور در گرگان افزود: همچنین، عدم اختصاص ردیف اعتباری معین و مشخص نبودن درآمد و هزینه این طرح ها، ضمانت اجرایی آنها و حس مسوولیت کار مسوولان و دست اندرکاران امر را کاهش داده است.

به گفته وی، علی رغم وجود این مشکلات و کمبود منابع مالی، راهکارهایی جهت سرعت بخشیدن به اجرای این طرح ها با همکاری اداره کل راه و شهرسازی پیگیری شده که امید است تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه گلستان بعنوان نگارستان ایران، بستر مناسبی برای گردشگری و شاخص های مختلف شهری است، ادامه داد: گرگان به دلیل قدمت تاریخی بالا و آثار تاریخی ارزشمند از شهرهای تاریخی نادر کشور است اما توسعه شهری امروز بخشی از این بافت ها را تهدید می کند.

وی افزود: گلستان داراي تمامي پتانسیل هاي لازم در مبانی مختلف شهری است و استانی با این ویژگی ها باید تیپ شهرها و توسعه آنها مشخص باشد.

معاون استاندار گلستان با اشاره به اینکه عدم تعادل بین امکانات شهری، مشکلات و آسیب های اقتصادی فرهنگی بسیاری را در خود جای داده، گفت: تهیه اسناد بالادستی باعث یکپارچگی و جلوگیری از آسیب های شهری می شود.

مروتی با اظهارامیدواری به مجموعه وزارت راه و شهرسازی و طرح های پیش رو، افزود: کمبود نیروهای متخصص شهرسازی و معماری در سطوح مختلف از مشکلاتی است که اداره کل راه و شهرسازی را رنج می دهد چرا که معتقدیم بدون بدنه کارشناسی مجرب نمي شود انتظار از توسعه شهری داشته باشیم.

در گردهمايي مديران شهرسازي و معماري ادارات كل راه و شهرسازي كشور، دكتر حناچي معاون شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي و مديران كل اين معاونت نيز حضور داشتند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .