عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هماهنگی، ضرب‌آهنگ اصلی مدیریت بحران است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان:

هماهنگی، ضرب‌آهنگ اصلی مدیریت بحران است

هماهنگی، ضرب‌آهنگ اصلی مدیریت بحران است

 مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: هماهنگی و تعامل بین‌دستگاهی ضرب‌آهنگ اصلی فعالیت مطلوب در فرآیند مدیریت بحران است.

صادق علی مقدم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: برگزاری مانور و تمرین‌های آمادگی در دستیابی به چنین ضرب‌آهنگ ارزشمندی، نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا می‌کنند که باید تداوم یابد.  

وی با اشاره به برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله با محوریت اسکان اضطراری درروستای «قرنجیک پور امان» شهرستان آق‌قلا بیان کرد: پس از برگزاری دوره آموزشی غدیر دو در رامسر مازندران، تصمیم گرفته شد تا این مانور با شرکت دستگاه‌های عملیاتی استان در فازهای مختلف برگزار شود و بتوان توانایی و هماهنگی دستگاه‌های عملیاتی و امدادی استان مورد ارزیابی قرار گیرد.

مقدم ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع پرسابقه اسکان بر اثر زلزله و رانش در استان، سناریوی این مانوربا محوریت زلزله و رویکرد اسکان اضطراری، در کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان تدوین، تصویب و سپس با شرکت دستگاه‌های عملیاتی، امدادی و خدماتی استان اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: این مانور و تمرین ستادی به دنبال محک زدن هماهنگی، توانایی و ارزیابی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان است تا بتواند با مدل‌سازی، کیفیت هم‌پوشی و وظیفه‌مندی دستگاه‌های دخیل در این رخداد فرضی را مورد ارزیابی قرار دهد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به کیفیت خوب برگزاری مانور زلزله در آق‌قلا ادامه داد: هر چند ارزیابی‌های کلی مانور جمع‌بندی نشده، اما به نظر می‌رسد با توجه به بازدید و بررسی‌‌های به عمل آمده، این مانور توانسته باشد به اهداف مورد نظر دست یابد.

 مانوز زلزله ادامه برنامه آموزشی غدیر 2 در رامسر است

مقدم یادآور شد: مانورهای متعددی طی سال اخیر در استان برگزار شده اما اعتقاد دارم باید آنچنان سناریوی مانورها را تنظیم کنیم که دقیقا نقش‌آفرینی دستگاه‌ها و کار گروهی در آن لحاظ شود.

وی با اشاره به جدی بودن موضوع زلزله در گلستان اذعان کرد: وقوع بیش از هشت زلزله آن هم از پنجم دی‌ماه به ویژه زلزله 4.9 ریشتری در مینودشت، مبین اهمیت مخاطرات این پدیده طبیعی است که باید برای مدیریت این رویداد احتمالی کاملا آماده باشیم.

مقدم تصریح کرد: موضوع زلزله در گلستان جدی است و باید با برگزاری برنامه‌های تمرینی راه‌های مقابله با شرایط اضطراری و بحرانی را ارزیابی کرده و بهترین مسیر را برگزینیم تا در شرایط مشابه حداقل خسارت را داشته باشیم.

وی با تشکراز عوامل برگزاری مانور زلزله در آ‌ق‌قلا خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌های تمرینی و آمادگی دستگاه‌ها ما را امیدوار می‌کند، اما باید بیش از این‌ها تلاش کرد.

هماهنگی، ضرب‌آهنگ اصلی مدیریت بحران است

 

هماهنگی، ضرب‌آهنگ اصلی مدیریت بحران است

 

هماهنگی، ضرب‌آهنگ اصلی مدیریت بحران است

 

هماهنگی، ضرب‌آهنگ اصلی مدیریت بحران است

 

هماهنگی، ضرب‌آهنگ اصلی مدیریت بحران است

 

هماهنگی، ضرب‌آهنگ اصلی مدیریت بحران است

 


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 2288
  • کد خبر : 29053