عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش ساعات کار بانوان دارای شرایط خاص شاغل در شهرداریها و سازمانهای وابسته

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان خبر داد؛

کاهش ساعات کار بانوان دارای شرایط خاص شاغل در شهرداریها و سازمانهای وابسته

کاهش ساعات کار بانوان دارای شرایط خاص شاغل در شهرداریها و سازمانهای وابسته

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در گفتگو با خبرنگاران از ابلاغ قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص مصوب 02 /06 /95 مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حمیدی گفت: ساعات کار هفتگی بانوان شاغل در شهرداریها و سازمانهای وابسته اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به 44 ساعت کار در هفته هستند و دارای "معولیت شدید" یا "فرزند زیر شش سال تمام" یا "همسر یا فرزند معلول شدید" یا "مبتلا به بیماری صعب العلاج" می باشند و یا "زنان سرپرست خانوار" بنا به درخواست متقاضی و تائید سازمان بهزیستی کشور یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دادگستری، سی و شش ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای چهل و چهار ساعت تعیین گردیده است.

 محمد حمیدی گفت: تائید میزان و شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی، بیماران صعب العلاج توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرزندان زیر 6 سال با ارائه شناسنامه معتبر و زنان سرپرست خانوار با ارائه اسناد مثبته یا گواهی دادگاه معتبر خواهد بود.

 وی افزود: بانوان شاغل در شهرداری ها و سازمان های وابسته که بر اساس سایر مقررات از امتیازات کاهش ساعات کار بهره مند هستند تا زمانی که از مقررات مزبور استفاده می کنند، از شمول این قانون مستثنی می باشند.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان همچنین ادامه داد: در صورتی که مشمولان این قانون، همزمان شرایط استفاده از امتیاز این قانون و مرخصی ساعتی شیردهی را داشته باشند و یا همزمان دارای شرایط مختلف مصرح در این قانون باشند، حق انتخاب یکی از امتیازات پیش بینی شده را دارند.

 حمیدی خاطرنشان کرد: ضمنا شهرداری ها و سازمان های وابسته به منظور تامین امنیت شغلی بانوان شاغل مشمول این قانون در دوران استفاده از مزایای آن، نمی توانند به صرف استفاده بانوان از مزایای کاهش ساعات کار، آنان را اخراج کنند یا محل خدمت جغرافیایی آنها را تغییر دهند و هرگونه اخراج، جابه جایی و استخدام جایگزین آنان ممنوع است.

 محمد حمیدی با تاکید بر الزامی بودن ارائه درخواست بانوان شاغل گفت: رعایت احکام مقرر در تبصره های قانون فوق الذکر در بررسی و موافقت شهرداران و مسئولان ذیربط شهرداری ها و سازمان های وابسته با درخواست بانوان شاغل متقاضی الزامی است.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در خاتمه گفت که شهرداران و مسئولان ذیربط شهرداری ها و سازمانهای وابسته ضمن فراهم نمودن موجبات استفاده بانوان شاغل دارای شرایط مذکور ، ترتیبی اتخاذ نمایند تا در انجام وظایف و امورات شهرداری ها در خدمات رسانی به شهروندان خللی وارد نگردد.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1439
  • کد خبر : 29147