عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیشگیری از آسیب ها باید از درون خانواده آغاز شود

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده

پیشگیری از آسیب ها باید از درون خانواده آغاز شود

 

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، نقش و تاثیرگذاری بانوان را در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مهم دانست و گفت: پیشگیری از آسیب ها باید از درون خانواده ها آغاز شود.

فهیمه فرهمندپور در نشست صمیمی با جمعی از بانوان فرهیخته شرق استان گلستان در گنبدکاووس، اظهار داشت: بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی جامعه از درون خانواده آغاز می شود و تا مادامی که خانواده ها نسبت به آسیب های اجتماعی بالاخص اعتیاد احساس مسئولیت نکنند، هیچ گره ای از این معضل باز نمی شود.

فرهمندپور اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای جهان، افراد مجرد بیشتر به اعتیاد گرایش پیدا می کنند اما در ایران 60 درصد معتادان افراد متاهل هستند و این نشان می دهد که وظایف و کارکردهای خانواده از جمله تربیت فرزندان، به درستی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با تاکید برضرورت آموزش خانواده ها درحوزه تربیت فرزندان و همسرداری، تصریح کرد: در مقابل این آموزش ها، خانواده ها نیز بایستی مهارت های زندگی را به دختران و پسران خود به صورت یکسان آموزش دهند.

مشاورز وزیر کشور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های بانوان درحوزه های مختلف، گفت: بسیاری از بانوان نسبت به این ظرفیت ها آگاهی ندارند و مهمتر از آن در کار جمعی نیز ضعیف هستیم.

فرهمندپور با سرمایه اجتماعی توصیف کردن بانوان، افزود: ظرفیت ها و توانمندی های فردی بانوان زمانی به سرمایه های اجتماعی تبدیل می شود که درقالب کار جمعی و هویت یکسان انجام شود.

وی با تاکید برضرورت تقویت حس همدلی، همگرایی و هم افزایی دربانوان جامعه، اضافه کرد: توسعه درحوزه های مختلف نیز نیازمند ترویج و نهادینه کردن فرهنگ باهم بودن است.

فرهمندپور همچنین برلزوم اولویت بندی مشکلات و مسائل حوزه بانوان در هر شهر و استان تاکید کرد و گفت: با اولویت بندی مسائل و مشکلات مبتلابه بانوان به راحتی می توان آن را در مدت زمان معین رفع کرد.

مشاوره وزیر کشور درامور زنان و خانواده، احداث بوستان خانواده یا بانوان، توجه ویژه به صنایع دستی بانوان با راه اندازی بازارچه های دائمی عرضه صنایع دستی با توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی را از مهمترین مطالبات بانوان در گنبدکاووس برشمرد و از فرماندار ویژه این شهرستان خواست نسبت به پیگیری مطالبات این قشر اقدام نماید.

وی گفت: درسایه احداث بوستان خانواده یا بانوان می توان به مسائل غنی سازی و گذران مفید اوقات فراغت بانوان، تندرستی و سلامت، اشتغال زنان و آموزش مهارت های زندگی به آنان توجه کرد.

وی تصریح کرد: با ترویج فرهنگ کار که بانوان نقش مهمی درآن دارند، می توان به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز کمک کرد.

فرهمندپور افزود: دربخش صنایع دستی بانوان نیز باید این هنر تبدیل به صنعت شود تا ضمن تولید انبوه محصول، بازارچه های دائمی که مشکل اصلی دربحث فروش است بر اساس تقاضا ایجاد شود.

وی با مهم دانستن نقش تشکل های مردمی در سازماندهی مطالبات عمومی و انتقال آن به دولت، اضافه کرد: با افزایش این تشکل ها، خدمات دولت به درستی در بین گروه های هدف توزیع می شود.

در این نشست فرماندار ویژه گنبدکاووس، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و جمع زیادی از بانوان شهرستان های شرق استان گلستان نیز حضور داشتند که تعدادی از آنان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در سفر به شهرستان گنبدکاووس از چند واحد تولیدی حوزه توانمندسازی زنان هم بازدید کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شد.

شایان ذکر است این برنامه در راستای سفر سه روزه ( 18 الی 20 دی ماه سال جاری ) دکتر فرهمندپور مشاور محترم وزیرکشوردر امورزنان و خانواده به استان گلستان جهت بررسی مسائل حوزه زنان و خانواده برگزار شد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 964
  • کد خبر : 29286