عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جامعه نیازمند رونق نذر فرهنگی است

مشاور وزیر کشوردر امور زنان و خانواده :

جامعه نیازمند رونق نذر فرهنگی است

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: رونق نذر فرهنگی یکی از راهکارهای رفع مشکلات و کمبودها در حوزه های مختلف و با بهره گیری صحیح از توانایی و ظرفیت های نیکوکاران است.

فهیمه فرهمندپور در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان گلستان در گرگان اظهار کرد: یک ویژگی نذر فرهنگی، استفاده از تخصص افراد علاقمند برای کمک در بخش های گوناگون است و می توان از این ظرفیت در گلستان برای حل بسیاری از مشکلات روی زمین مانده گروه های خاص استفاده کرد.

وی بیان کرد: به عنوان مثال به جای دریافت کمک مادی می توان از یک معلم در زمانی خاص برای تدریس کوکان کار و یا از یک دندانپزشک برای معاینه و درمان خانواده های نیازمند بهره برد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: اگر انگیزه کمک به افراد و گروه های خاص را در میان متخصصین بخش های گوناگون ایجاد کنیم، بسیاری از مشکلات و کمبودها با حداقل امکانات و بودجه ها برطرف خواهد شد.

فرهمندپور پیشنهاد کرد: برای فعال کردن این بخش در گلستان سامانه ای طراحی و در آن فرصت ثبت تخصص ها و زمان های آزاد افراد علاقمند و نیکوکار فرهنگی ایجاد شود تا در موقع لزوم بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

 وی در ادامه بر اجرای کامل مصوبات کارگروه بانوان تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی از اعضای شرکت کننده در این کارگروه ها، فقط تماشاگر تصمیمات و مصوبات هستند و از به کارگیری امکانات و استعداد دستگاه های خود برای اجرای آنها خودداری می کنند.

فرهمندپور گفت: تا زمانی که تعامل و همکاری در همه دستگاه ها وجود نداشته باشد ، نمی توان به حل مشکلات امیدوار بود و بی شک هیچ دستگاه و نهادی هم به تنهایی قادر به عملی کردن همه مسئولیت های خود نیست.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بیان کرد: یکی از ویژگی های کارگروه بانوان و مجموعه های مشابه ، فراهم کردن امکان بهره مندی از توان دستگاه های شرکت کننده برای رفع نیازهای یکدیگر با کمترین بودجه و اعتبار دولتی است.

 وی به مشکلات فراوان پارک بانوان گرگان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب های جدی این پارک، نبود امنیت کامل برای حضور و ورزش بانوان بوده که لازم است محدودیت هایی برای حضور و تردد مردان در این مکان ایجاد شود.

فرهمندپور بیان کرد: پارک بانوان گرگان شرایط لازم و کافی برای حضور زنان را ندارد و باید نیازهای این مجموعه به دقت شناسایی و مشکلات آن برطرف شود.

شایان ذکر است این برنامه در راستای دکتر فرهمندپور مشاور محترم وزیرکشوردر امورزنان و خانواده به استان گلستان جهت بررسی مسائل حوزه زنان و خانواده برگزار شد .

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 878
  • کد خبر : 29401