عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره مندی زنان شاغل از مرخصی ساعتی شیردهی و پرداخت هزینه مهد کودک

مدیرکل بانوان و خاواده استانداری تأکید کرد:

بهره مندی زنان شاغل از مرخصی ساعتی شیردهی و پرداخت هزینه مهد کودک

بهره مندی زنان شاغل از مرخصی ساعتی شیردهی و پرداخت هزینه مهد کودک

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان بااشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)مبنی بر اهمیت مقوله افزایش جمعیت تاکید کرد: لازم است مدیران محترم با توجه به "تبصره 2 ماده 15 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1393کل کشور و قانون ترویج تغذیه باشیرمادر و حمایت از مادران شیرده" نسبت به بهره مندی زنان شاغل ازحق قانونی برخورداری ازمرخصی ساعتی شیردهی وپرداخت هزینه مهدکودک فرزندان اقدام نمایند.

فائزه عبداللهی درسومین جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان ضمن گرامیداشت روز ملی خانواده و تکریم از بازنشستگان طی سخنانی گفت: خانواده کوچک ترین نهاد اجتماع است.حفظ ، تقویت و توانمندسازی آن مهم ترین وظیفه دولت هاست.

وی افزود : بهسازی جامعه می بایست از خانواده آغاز شود و در خانواده، آگاه سازی، دانش افزایی، نخستین گام از راهکارهای پیشگیرانه محسوب می شود.

ایشان خاطر نشان کرد : اولین یادگیری در خانواده رقم می خورد که آموزه های آن از سوی فرزندان به راحتی فراموش نمی شود.

عبد اللهی یاد آور شد : یک واقعیت انکارناپذیر در زندگی، دگرگونی و تحول در خانواده ایرانی است که دامنه ی این تحول از همسریابی و همسر گزینی تا تشریفات عروسی و بعد از آن تداوم زندگی خانوادگی، روابط بین اعضای خانواده، نگرش جامعه به نهاد خانواده و کارکردهای آن، روابط بین زن ومرد، طلاق و بسیاری مسائل دیگر را در بر می گیرد.

وی خاطر نشان کرد : امروزه با توجه به اینکه تعداد کمتری ازدواج روی می دهد و از نشانه های آن بالارفتن سن ازدواج است و از سوی دیگر میزان طلاق افزایش یافته است. لذا موضوع بازنمایی خانواده که در نتیجه گسترش رسانه ها و فناوری های ارتباطی شکل گرفته است بیشتر از هر چیز دیگر برای شناخت مسایل خانواده اهمیت دارد.

ایشان تاکید کرد : با توجه به اهمیت اوقات فراغت زنان استان لازم است به منظور لزوم ایجاد نشاط وشادابی در شهرهای استان بوستان نشاط و اماکن تفریحی و ورزشی ایجاد شود واین از ضروریات جامعه زنان است.

عبداللهی درادامه ضمن ارائه گزارشی ازبرگزاری برنامه های دفترامورزنان و خانواده استان در مناسبتها ی مختلف گفت: درایام گرامیداشت روز ملی دختر تلاش شداز همه دختران شاخص استان تکریم و تجلیل شود . همچنین درهفته دفاع مقدس اردوی یک روزه ی تفریحی و آموزشی ویژه همسران شهدا با حضور بالغ بر 477 نفر از همسران معظم شهدا دراستان برگزار شد.

ایشان افزود : به مناسبت گرامیداشت روز ملی خانواده دفتر امور زنان و خانواده باهمکاری صمیمانه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان برنامه ای با عنوان" خانواده در کانون" ویژه همکاران محترم استانداری به همراه همسر و فرزندان(دختروپسر5 تا 12) برگزار کرد همچنین برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی نشاط و شادابی و تحکیم خانواده" ویژه بانوان به همراه فرزندان در دستور کار ستاد روز ملی خانواده می باشد.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1492
  • کد خبر : 2972