عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگروه تخصصی بانوان و خانواده شهرستان گمیشان برگزار شد

با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان

کارگروه تخصصی بانوان و خانواده شهرستان گمیشان برگزار شد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با حضور در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده شهرستان گمیشان گفت: چینش اعضای کارگروه فلسفه ای در پی دارد و آن، همکاری همه جانبه تمامی دستگاه ها جهت پوشش کمبودهای یکدیگر است.

دکترکلثوم غفاری توران دراین نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آتش نشانان غیور درحادثه ساختمان پلاسکو تهران ازخداوند متعال توفیق آگاهی از وظایف و عمل بدان را خواستار شد.

غفاری با حضور در جمع مدیران و مشاورین امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی شهرستان گمیشان در خصوص فلسفه شکل گیری کارگروه بانوان و خانواده تصریح کرد:چینش اعضای کارگروه فلسفه ای در پی دارد و آن، همکاری همه جانبه تمامی دستگاه ها جهت پوشش کمبودهای یکدیگر است.چرا که هر دستگاه به جر وظایف ذاتی خود که تمامی آحاد جامعه اعم از زن و مرد را شامل می شود می بایست نگاه ویژه ای به زنان جهت ارتقای جایگاه و کرامت آنان به آنچه در اسلام ناب محمدی ترسیم شده است، داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت یکپارچه شدن وظایف تمام دستگاه های اجرایی در جهت حل مسائل جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی اذعان داشت:مشکل یکی از اعضای کارگروه باید مشکل تمامی اعضا تلقی شده و همه در جهت حل آن معضل بسیج شوند چرا که دیر یا زود همه به تبعات آن دچار خواهند شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با تاکید در مورد وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل گفت: این کودکان دچار زنجیره ای از آسیب های اجتماعی می شوند از جمله در زمینه اشتغال ، مهارت های زندگی و... بنابراین رفع این معضل همت جمعی تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان را طلب می کند.

دکتر غفاری همچنین ضمن سپاسگزاری از برگزاری طرح تحکیم بنیان خانواده جهت زنان روستایی عنوان کرد:گمیشان از شهرستان های پیشرو در اقدام به برگزاری طرح تحکیم بنیان خانواده بوده است. وی افزود اکنون که با اتمام موفقیت آمیز طرح روبرو هستیم گزارش ها حاکی از استقبال بی نظیر بانوان روستایی از آموزش های همه جانبه و تقاضای استمرار آن و گسترش طرح در دیگر روستاها و حتی شهرهای استان است.

وی همچنین بومی سازی آموزش ها و متناسب سازی با نیازهای منطقه را از عوامل موفقیت این طرح دانست.

گفتنی است طرح آموزشی تحکیم بنیان خانواده به منظور تحکیم خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و بهزیستی در روستاهای هدف استان در حال برگزاری می باشد.

دکتر غفاری زنان را قلب خانواده خوانده و تصریح کرد اگر زنان از آموزش صحیح برخوردار باشند با برقراری تعامل صحیح با اعضای خانواده می توانند موجبات سازندگی و بالندگی فرزندان و تفاهم با همسر را نیز در خانواده فراهم آورند.

وی در باره گنجاندن آموزش مشاغل خانگی در این طرح بیان کرد زنان با بکارگیری حرفه های خانگی علاوه بر کمک به رونق اقتصادی خاواده و جامعه نه تنها اوقات فراغت خود را پر می کنند بلکه می توانند اوقات فراغت فرزندان را نیز مدیریت کنند که این امر از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد نمود.

در پایان دکتر کلثوم غفاری مدیر کل امور بانوان وخانواده ضمن صحه گذاشتن بر سابقه ی ارزشمند فرهنگی و علمی شهرستان گمیشان از افراد شاخصی یاد کرد که در گذشته ای نه چندان دور افتخاراتی برای این شهرستان به بار آورده اند، وی تاکید کرد با استفاده از همین مفاخر می توان در ارتقای سطح فرهنگی جامعه گامهای مهمی برداشت.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 845
  • کد خبر : 29762