عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهرداران و دستگاه های اجرایی برای حوادث اعتبارات ویژه در نظر بگیرند

مروتی :

شهرداران و دستگاه های اجرایی برای حوادث اعتبارات ویژه در نظر بگیرند

 معاون عمرانی استانداری گلستان گفت: شهرداران و دستگاه های اجرای برای حوادث اعتبارات ویژه در نظر بگیرند.

رضا مروتی عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: استان ما در زمان اتفاقات و حوادث پیش بینی نشده در قبال بسیاری از اتفاقات توان مقابله ندارد و عاجز است و ما در شهرداری ها و دستگاه های اجرایی امکانات مقابله با این حوادث را نداریم .

وی با بیان این که باید اعتبارات ویژه این موضوع توسط شهرداران و دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شود گفت: از ابتدای سال تا کنون حوادث زیادی را در خصوص سیل و آتش سوزی در استان داشتیم که با واکنش به موقع دستگاه های اجرایی خسارات جانی به وجود نیامد و مردم هم همکاری خوبی در بحث مقابله با حوادثی چون آتش سوزی را در استان داشتند که جای تقدیر دارد.

مروتی در ادامه افزود: همه در حال حاضر با پدیده خشکسالی آشنا هستند و مطالعات در سطح استان و ملی موید این مطلب است که خشکسالی در کشور و استان وجود دارد، اما این که ما چه اقدامی را برای خشکسالی انجام داده ایم مساله مهم است .

معاون عمرانی استاندار با بیان این که یکی از دستگاه های مسئول در خصوص بحث خشکسالی و مدیریت منابع آبی جهاد کشاورزی است، گفت: البته آب منطقه ای هم بیشتر در خصوص مدیریت مصرف آب دخیل است که نقش جهاد کشاورزی به دلیل این که 80 درصد آب مصرفی استان در این بخش است بسیار مهم است .

مروتی تصریح کرد: بخش کشاورزی باید در خصوص کمتر مصرف کردن آب توسط بهره برداران، کشت محصولات جایگزین و مدیریت آب در این بخش برنامه های ویژه را در دستور کار قرار دهد چون بحران خشکسالی بسیار جدی است .

وی در ادامه با بیان این که اعتبارات مدیریت بحران برای رفع مشکلات و تکمیل پروژه های عمرانی دستگاه ها نیست گفت: اعتبارات مدیریت بحران از جانب برخی دستگاه ها به عنوان اعتبارات تکمیلی استفاده می شود که اصلا صحیح نیست و این اعتبارات تنها برای رفع حادثه به وجود آمده است .


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 956
  • کد خبر : 2982