عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیمه اماکن مسکونی تمامی روستاهای گلستان در برابر حوادث طبیعی

مدیر کل دفتر روستایی استانداری اعلام کرد :

بیمه اماکن مسکونی تمامی روستاهای گلستان در برابر حوادث طبیعی

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: با تمهیدات به عمل آمده در سال جاری تمامی اماکن مسکونی روستاهای گلستان در برابر 10 نوع حادثه طبیعی بیمه شدند.

قاسم سمیعی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: تعداد 160 هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای گلستان وجود دارند که قریب به 50 درصد آن غیرمقاوم هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه‎‎خیر بودن استان و در معرض خطر قرار گرفتن واحدهای مسکونی روستایی، با جلسات متعدد با مدیریت بحران گلستان این برنامه به سرانجام رسید تا گلستان در این بخش از توان شرکت بیمه‎ای بهره‎مند شود.

به گفته سمیعی: پوشش بیمه حوادث می‎تواند بخشی از خسارت‎های احتمالی که به منازل مسکونی روستاییان وارد می شود را جبران کند.

مبلغ بیمه هر واحد مسکونی روستایی گلستان 70000 ریال

وی با اشاره به کیفیت بیمه اماکن مسکونی روستایی اذعان کرد: سالانه برای هر واحد مبلغ 70 هزار ریال اختصاص داده شده که در قبال آن بیمه تا مبلغ 80 میلیون ریال، تاوان خسارت را خواهد پرداخت.

این مسئول گلستانی ادامه داد: انتظار می‎رود با انجام این مهم از سوی دفتر روستایی استانداری، این موضوع فرهنگ‎سازی شود و سال‎های آینده خود مردم این مناطق با درک اهمیت بیمه به شکل داوطلبانه برای بیمه واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

سمیعی افزود: با این شرکت بیمه «بیمه دی» به مدت یک‎سال یعنی تا پایان شهریور سال 94 قرارداد منعقد شده تا همه واحدهای مسکونی روستاها را تحت پوشش بیمه قرار دهد و‎بیمه‎نامه‎ها برای حوادث دهگانه مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، صاعقه و ... است که به شکل بی‎نام صادر می‎شود.

بیمه نامه روستایی برای حوادث دهگانه صادر می‎شود

سمیعی همچنین خاطرنشان کرد: هزینه بیمه واحدهای مسکونی به شکل کامل از سوی دهیاری‎های استان تأمین شده است.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 2053
  • کد خبر : 2985