عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین نشست شورای مشورتی جوانان گلستان برگزار شد

با برنامه ریزی حوزه مشاور جوان استانداری

دومین نشست شورای مشورتی جوانان گلستان برگزار شد

دومین نشست شورای مشورتی جوانان گلستان برگزار شد

با برنامه ریزی حوزه مشاوران جوان استانداری، دومین نشست شورای مشورتی جوانان گلستان برگزار شد.

در دومین نشست شورای مشورتی جوانان، که در استانداری برگزار شد، بیش از 60 نفر از جوانان شهرستان های مختلف استان حضور داشته که بعضاً در خلال نشست به ارائه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

در ابتدای نشست، چهار نفر از جوانان استان به نام های کامل آرخی، فرهاد ادیبان، علی زنگانه و علی میر سعیدی در نطق های بیان شده به اظهار نظر درباره موضوعات مدنظر خود پرداختند.

لزوم اشاعه فرهنگ کارآفرینی، استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در توسعه استان، ضرورت تغییر در نگاه به سرمایه گذاران، ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها در جهت اشتغال زایی، لزوم پرداختن ریشه ای به مشکلات جوانان، فلسفه قیام عاشورا، و... از جمله موارد اشاره شده توسط ناطقان بود.

در ادامه نشست صادق سالاری زارع، مشاور جوان فرمانداری علی آباد کتول به ارائه گزارش اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو در آن شهرستان پرداخت.

توجه به ظرفیت روستاها، تغییر در نگرش ها به جوانان، ضرورت استفاده از پتانسیل تشکل های غیردولتی، تأکید بر لزوم مهارت آموزی جوانان، از موارد مورد اشاره در سخنان سالاری مشاور جوان فرماندار علی آباد کتول بود.

دومین نشست شورای مشورتی جوانان گلستان برگزار شد

سپس عملکرد مشاور جوان فرمانداری علی آباد کتول در بوته نقد قرار گرفت و اعضای شورای مشورتی جوانان استان به بیان نکته نظرها، راهکارها و نقدها در رابطه با عملکرد سالاری در شهرستان مذکور پرداختند که البته برآیند سخنان، بیانگر تأیید کلی برنامه های وی بود.

در بخش دوم برنامه، شعبانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان، به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر بر ضرورت نگاه صحیح به این فریضه بر اساس آموزه های دینی و راهبردهای تبیین شده در این رابطه توسط مسئولان نظام علی الخصوص مقام معظم رهبری تأکید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان در ادامه به تحلیل ظرفیت های استان و نیز پیش زمینه های وقوع برخی جرایم اشاره و آمارهایی در این رابطه بیان کرد.

شعبانی در سخنان خود، بر ضرورت ارائه آموزش های کاربردی به شهروندان، لزوم نهضت حقوق آموزی به هم استانی ها و تحلیل اجتماعی وقوع برخی جرائم اشاره کرد.

دومین نشست شورای مشورتی جوانان گلستان برگزار شد

در ادامه این نشست ده نفر از جوانان عضو شورای مشورتی به بیان نکته نظرات در رابطه با حوزه کاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری پرداخته و ضمن ارائه تحلیل های خود در این رابطه، سوالاتی از شعبانی مسئول مدعو مطرح کردند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز در بخش دیگری از سخنانش، دیدگاه های خود در رابطه با نکته نظرات اعضاء را مطرح و ضمن ارائه تحلیل ها و مستندات پژوهشی، به بیان برخی نکات حقوقی به جهت تفهیم بیشتر موضوعات پرداخت.

شعبانی اظهار داشت: حل شدن خرده فرهنگ های متفاوت در دل یک فرهنگ غالب، می تواند باعث تبعیت همه شهروندان از ارزش های مثبت فرهنگ غالب شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان در بخش پایانی سخنانش از تداوم جلسات این چنینی با حضور جوانان استان استقبال کرد.

علی نصیبی مشاور استاندار گلستان و رئیس گروه مشاوران جوان استانداری نیز در حاشیه این جلسه گفت: از این پس در هر یک از جلسات شورای مشورنی جوانان، یکی از مسئولان مرتبط با جوانان حضور یافته و زمینه لازم برای تعامل دو سویه و ارائه نکته نظرات فراهم خواهد شد.


ارسال کننده خبر : مشاوران جوان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1146
  • کد خبر : 3071