عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جامعه ایمن بدون توجه به زنان ممکن نیست

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

جامعه ایمن بدون توجه به زنان ممکن نیست

جامعه ایمن بدون توجه به زنان ممکن نیست

 مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بی‌توجهی به نقش زنان در موضوع مدیریت بحران، جامعه ایمن را از دسترس خارج می‌سازد و نمی‌توان امیدی به تحقق آن داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیرت بحران استان گلستان از گرگان، صادق‌علی مقدم امروز ظهر در مرحله اول دوره آموزشی آمادگی و مقابله در برابر حوادث طبیعی غیرمترقبه برای بانوان شاغل در استانداری گلستان در محل سالن کنترل فرماندهی مدیریت بحران  استان گلستان اظهار کرد: آموزش موثرترین راه برای به بالفعل رساندن توانمندی زنان و بهره‌گیری از این توانمندی در سناریوی واقعی مقابله با حوادث غیرمترقبه است.

وی ادامه داد: چنانچه به نقش زنان در حوادث بی‌اعتنا باشیم این بدان معنی است که توانمندی بخش عمده‌ای از ظرفیت جامعه را در فرآیند مقابله با حوادث بلا استفاده  کرده‌ایم و تمامی بار مقابله با شرایط سخت را بر عهده یک بخش از جامعه نهاده‌ایم که همین موضوع برای مدیریت بحران یک نقص و آسیب جدی است.

 مقدم تصریح کرد: این واقعیت که زنان بخش عمده‌ای از قربانیان حوادثی همچون زلزله راتشکیل می‌دهند یک واقعیت انکارناپذیر است و همین موضوع ایجاب می‌کند به طور بسیار جدی به دنبال راهکارهایی باشیم که از میزان آسیب‌پذیری این قشر جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در گام اول باید جامعه بانوان را به عنوان بخش مهمی از افراد موثر در حوادث مورد توجه قرار دهیم و سپس ضمن توجه به فرهنگ و آداب منطقه، برنامه‌ای موثر و باکیفیت را برای آموزش و بکارگیری از این ظرفیت ترسیم کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان بااشاره به برگزاری دوره آموزشی آمادگی و مقابله در برابر حوادث طبیعی غیرمترقبه اذعان کرد: تصورم این است که این توانمندسازی می‌تواند ابتدا در جامعه‌ای انجام شود که قابل دسترس است که براین اساس از سال گذشته دوره آموزشی مدیریت بحران را برای مجموعه بانوان وزارت کشور در گلستان شروع شد.

مقدم یادآور شد: برآیند کلاس بسیار عالی بود و اکثر مخاطبان این دوره ضمن مفید ارزیابی کردن آموزش ارایه شده، خواستار تداوم و تکرار آن شدند که امسال نیز دوباره این آموزش را در قالب دو مرحله منظور کردیم که مرحله اول آن امروز به درستی و اب استقابل مخاطبان اجرایی شد.

وی تصریح کرد: انتظارداریم دستگاه‌های اجرایی استان نیز چنین رویکردی را اتخاذ کنند و نه تنها بانوان بلکه برای تمامی کارکنان خود چنین دوره‌هایی را مد نظر قرار دهند.

مقدم با اشاره به مباحث طرح شده در دوره آموزشی افزود: علاوه بر تئوری، مخاطبان با موضوع امداد ونجات اولیه و راه‌های برخورد با آن و اکنش‌های صحیح در برابر پدیده‌های طبیعی آشنا شدند.

وی تصریح کرد: : شركت مطلوب توام با علاقه بانوان در دوره‎هاي پيشين و دوره کنونی مديريت بحران نشان مي‎دهد كه آنان علاقه‎مند به فراگيري مباحث ايمني و افزايش نقش خود در مديريت حوادث هستند و می‌خواهند در برابر حوادث یک فرد بی‌تفاوت نباشند بلکه فردی مسئول باشند.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان، با بازتعريف نقش بانوان در چرخه مختلف مديريت بحران به ويژه در مراحل پيشگيري، مقابله و بازتواني می‌توان واقع‎بينانه‎تر عمل كرد و گام‌های درست و موثری برداشت.

 مقدم با تشکر از مجموعه اداری و مالی استانداری گلستان بیان کرد: همیشه این مجموعه سعی کرده از چنین دوره‌هایی حمایت کند و همچنان انتظارداریم که با حمایت آنان بتوانیم دوره‌های آموزشی بیشتری را در محدوده زمان‌های تعیین شده برای دیگر کارکنان مجموعه برگزار کنیم.

وی افزود: البته چشم‌انداز این مجموعه همه بانوان استان هستند و به دنبال برنامه‌هایی هسیتم که با اجرای آن بتوانیم محلات را وارد فاز آموزش کنیم تا در این فرآیند بانوان بتوانند نقش بیشتری در حوادث طبیعی ایفاء کنند.

مفدم خاطرنشان کرد: فرآيند آموزش بانوان مي‎تواند جدا از دستگاه‎هاي دولتي، براي تشكل‎هاي مردم‎نهاد بانوان و حتي محلات نيز توسط دستگاه‌های متولی و به ویژه شهرداری برنامه‎ريزي شود.

مرحله اول دوره آموزشی آمادگی و مقابله در برابر حوادث طبیعی غیرمترقبه برای بانوان شاغل استانداری گلستان دراداره کل مدیریت بحران گلستان برگزارشد و قراراست مرحله دوم این آموزش در اسفند ماه برگزار شود.

جامعه ایمن بدون توجه به زنان ممکن نیست

 

جامعه ایمن بدون توجه به زنان ممکن نیست

 

جامعه ایمن بدون توجه به زنان ممکن نیست

 

جامعه ایمن بدون توجه به زنان ممکن نیست

 


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 2260
  • کد خبر : 30741