عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه‎اندازي هشتمين مركز «ديتاسنتر» در گلستان ‎


راه‎اندازي هشتمين مركز «ديتاسنتر» در گلستان ‎

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان از راه‎اندازي هشتمين مركز «ديتاسنتر» كشور در استان گلستان خبر داد.

"علي‌اصغر جباري " در آيين افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي استان گلستان و دومين نمايشگاه اشتغال و توسعه كارآفريني دانشگاه جامع علمي و كاربردي استان گلستان كه در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان برگزار شد اظهار داشت: مجاهدان مرزهاي جغرافيايي ايران اسلامي همه جانبازان، شهدا و ايثارگران بودند كه عزيزترين هستي خود را تقديم نظام و كشور پهناور ايران اسلامي كردند.
وي ادامه داد: امروز نيز مجاهدان مرزهاي علمي كشور ما دانشگاهيان و دانشجويان به عنوان افسران علمي كشور هستند كه راه همان جانبازان و شهدا و ايثارگران را در سنگري ديگر ادامه مي‎دهند.
جباري با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص دهه پيشرفت بيان كرد: وجود معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، شوراي انقلاب فرهنگي، دفتر نخبگان و پژوهشگران و پارك علم و فناوري و ديگر فعاليت‎ها و عرصه‎هاي مشابه مي‎تواند نشان از پيش‎زمينه‎هاي وجود بستر پيشرفت در كشور باشد.
وي با طرح اين سوال كه آيا به موازات پيشرفت‎ها در كشور استان گلستان نيز توانسته با اين پيشرفت حركت‎هايي را داشته باشد يا خير، گفت: بعد از انقلاب و به‎خصوص در سال‎هاي اخير بسترهاي توسعه در استان گلستان در حوزه سخت‎افزاري و نرم‎افزاري و منابع انساني يك جهش قابل توجهي داشته است.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان خاطرنشان كرد: وجود بيش از 60 دانشگاه و مركز پژوهشي در استان گلستان و بيش از 90 هزار دانشجو در رشته‎هاي مختلف و بيش از پنج هزار استاد فرهيخته در حوزه‎هاي مختلف و وجود چهار مركز تاثيرگذار و تسهيل كننده شرايط جهش علمي و پارك علم و فناوري، دفتر نخبگان، جهاد دانشگاهي و مركز شهيد فهميده و بسياري از موارد مشابه بسترهاي لازمه توسعه در استان گلستان است.
وي افزود: در همين حوزه مي‎توان به مركز Data Center بعنوان يكي از هشت مركز داده‎ها نام برد كه فرهيختگان و انديشمندان نيز مي‎توانند به عنوان يكي از بسترهاي توسعه علم و فناوري استفاده كنند.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان تصريح كرد:اگر در كشور قرارگاه علمي و فناوري علمي و پژوهشي تحت مديريت عالي رياست جمهوري هدف‎گذاري و عملياتي مي‎شود قطع يقين فرماندهي علمي و پژوهشي استان نيز توسط استاندار گلستان هدف‎گذاري و برنامه‎ريزي مي‎شود.
به گفته وي؛ دو مطالبه استاندار گلستان از فرهيختگان اول بازنگري رنكينگ اولويتهاي پژوهشي استان و دوم توسعه كمي و كيفي شركتهاي دانش بنيان مي باشد.
جباري اظهار كرد : اگر مي خواهيم تحقيقات از كتابخانه اي به كاربردي منجر شود بايد يك پيوند معنادار بين صنعت ، نخبگان و فرهيختگان ايجاد كنيم پس همه ي دلسوزان توسعه استان به پاخيزيم و براي توسعه همه جانبه ، متوازن و پايدار استان حركت كنيم.
وي در پايان ابراز داشت: آنچه كه ما در افق پيش روي داريم اين است كه ما با هدايت‎ها و حمايت‎ها و نظارت‎ها دو راهبرد مهم را در برنامه‎هاي پيش‎روي خودمان بايد به اجرا برسانيم و اين راهبردها توانمندسازي و هدايت نخبگان و ديگري فرصت‎سازي و حمايت آنها است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1453
  • کد خبر : 308