عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح آموزشی «حمایت از توان افزایی زنان مدیر و مسئول »درگلستان برگزار می شود


طرح آموزشی «حمایت از توان افزایی زنان مدیر و مسئول »درگلستان برگزار می شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: طرح ملی «حمایت از توان افزایی زنان مدیر و مسئول استان» موضوع موافقتنامه فی مابین معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری ودفتر زنان وزارت کشور با هدف توانمند سازی بانوان مسئول و فعال دستگاه های اجرایی استان در زمینه های مدیریتی در روز های شنبه و یکشنبه 7 و 8 اسفند ماه برگزار می گردد.

دکتر کلثوم غفاری توران هدف از برگزاری این دوره را توانمند سازی بانوان مسئول و فعال دستگاه های اجرایی در زمینه های مدیریتی عنوان کرد و افزود: مساله توانمندسازی افراد متناسب با وظایف محوله از ضروریاتی است که نبایداز آن غافل شد . امروزه در سطح جهانی دیگر از تولید ناخالص ملی به عنوان شاخص سنجش توسعه یافتگی در تحلیل های سیاسی اقتصادی و اجتماعی استفاده نمی شود،بلکه منابع انسانی ، فیزیکی و طبیعی تواماًبه عنوان سرمایه های ملی مطرح می شوند.

وی خاطر نشان کرد : در این میان منبع نیروی انسانی تنها منبعی است که هر چه میزان بهره برداری از آن بیشتر شود، کارایی آن هم بالاتر می رود.

غفاری با بیان اینکه توسعه پایدار، مشارکت همه جانبه نیروی انسانی را می طلبد یاد آور شد : اگر چه زنان در تصدی مشاغل خارج از خانه موفقیت های نسبی کسب نموده اند ولی هنوز در بدست آوردن جایگاه درخور شأن اجتماعی و وجودی خود با موانع بسیاری مواجه هستند ومهارت آموزی متناسب و صحیح یکی از راه های برون رفت زنان از چالش های پیش روست.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از درسنامه های دوره آموزشی« حمایت از توان افزایی زنان مدیر و مسئول » ، تحت عنوان آشنایی با جایگاه و سهم زنان در برنامه های توسعه ؛ ارتقای حقوق زنان و عدالت جنسیتی و همینطور سازوکار های نهادین و اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد.

دکتر غفاری افزود :در پایان این دوره به شرکت کنندگان گواهی معتبر آموزشی به مدت 37 ساعت اعطاء می گردد.

شایان ذکر است : دوره آموزشی «حمایت از توان افزایی زنان مدیر و مسئول استان» در روز های شنبه و یکشنبه 7 و 8 اسفند در محل کانون طه گرگان و دانشگاه فرهنگیان استان برگزار می گردد.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 998
  • کد خبر : 31025