عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » از نقدهای جوانان هراس نداشته باشیم

مشاور استاندار گلستان:

از نقدهای جوانان هراس نداشته باشیم

از نقدهای جوانان هراس نداشته باشیم

مشاور استاندار گلستان اظهار داشت: نمی بایست از نقدهای جوانان هراس داشته باشیم.

علی نصیبی که در دومین نشست شورای مشورتی جوانان گلستان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: فرهنگ نقدپذیری می بایست در تمام سطوح جامعه نهادینه شده و افراد نمی بایست خود را از نقد مصون بدانند.

وی گفت: عدم ایجاد فرصت برای بیان دغدغه ها و مطالبات نسل جوان، در دراز مدت سبب از دست دادن این سرمایه اجتماعی خواهد شد.

مشاور جوانان استاندار گلستان اظهار داشت: بندهای شش و یازده منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، بر نقدپذیری، احترام به دیدگاه مخالف و انتقادها، ضرورت شفافیت اطلاعاتی و حق مردم در دسترسی به اطلاعات تأکید می کند.

علی نصیبی خاطر نشان کرد: حقوق شهروندی ایجاب می کند، در ارائه اطلاعات به آنان با نگاه باز و رویکرد مثبت عمل کنیم.

وی متذکر شد: الزامات دنیای ارتباطات ایجاب می کند، حصارهای فرضی را از دور خود گسسته و حوزه فعالیت خود را به گونه ای هم چون اتاق شیشه ای مدیریت کنیم که تمام اطلاعات، اتفاقات و... درون آن، برای مردم و چشم های بینای جامعه قابل رصد باشد.

مشاور جوان استاندار گلستان گفت: البته نقد، چهارچوب ها و اصولی دارد که واقع نگری، مستند سخن گفتن، در نظر گرفتن تناسب اختیارات با انتظارات، و... از آن جمله است.

از نقدهای جوانان هراس نداشته باشیم

علی نصیبی اظهار داشت: انتقاد با رویکرد اصلاح و در جهت تقویت، سبب ساز نشاط اجتماعی شده و البته با تخریب و تشویش اذهان عمومی متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: البته می بایست در همه زمان ها به نقد و احترام به نظر مخالف تأکید داشت. نمی توانیم هنگامی که خود در قدرت هستیم فضای نقد را ببندیم و آن گاه بر اساس نگاه خاص مدنظر خود در هنگام دوری از قدرت، بر ضرورت نقد بی چون و چرای دیگران تأکید داشته باشیم.

مشاور استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنانش، بر لزوم برگزاری نشست های گفت و گو بین جریانات متفاوت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... استان، با هدف ترویج فضای نقد و گفتمان سالم و دور هم گرد آمدن علیرغم اختلاف نظرها و سلیقه ها، تأکید کرد.

علی نصیبی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از دکتر صادقلو استاندار گلستان به جهت موافقت با تشکیل شورای مشورتی جوانان استان، ابراز امیدواری کرد جوانان عضو این شورا علیرغم اختلاف دیدگاه ها در فضایی منطقی و عقلانی، زمینه ساز همگرایی برای حل برخی مشکلات اساسی جامعه شوند.

از نقدهای جوانان هراس نداشته باشیم


ارسال کننده خبر : مشاوران جوان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1182
  • کد خبر : 3106