عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شورایاران امین و امانت دار شوراها هستند

چراغعلی:

شورایاران امین و امانت دار شوراها هستند

 

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان در جلسه شورای اسلامی شهر مینودشت گفت: شوراهای محلات تدبیر و درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و اگر خوب دقت کنیم بسیاری از کارهای ماندگار ما کار دولتی نبوده و به خاطر هم اندیشی با بزرگان و ریش سفیدان صورت گرفته است، لذا انتظار داریم که در بحث شورایاران نیز از این افراد در محلات استفاده شوند.

 عبدالرضا چراغعلی ظهر شنبه گفت : شورایاران در درجه اول امین و امانت دار شوراها هستند و بازوان شهرداران و شوراها محسوب می شوند، لذا انتظار داریم در کنار توجه به مسائل ریز عمرانی راهکارهایی برای جلب اعتماد مردم و برگشت هویت مذهبی آنان ارائه دهیم و بتوانیم اصالت های فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری را به مردم برگردانیم.

 وی افزود : مینودشت شهری تاریخی است ولی از نظر توسعه فاصله زیادی با جایگاه اصلی خود دارد.

 چراغعلی افزود: مینودشت از محدود شهرهایی است که توانسته در محلات شورایاران خود را انتخاب کند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

 وی با ابراز امیداوری برای موفقیت شورایان در راستانی خدمت به مردم، افزود: مینودشت یکی از شهرهای تاریخی استان گلستان است که قدمت دیرینه دارد ولی نسل جدید از شرایط امروز شهرها رضایتی ندارند و ما فاصله زیادی با جایگاه اصلی خود داریم.

 وی بیان کرد: دلایل این فاصله، بخشی از آن مربوط به هجمه های بزرگی است که به انقلاب وارد می شود، بخشی مربوط به ائتلاف های بزرگ استکبار علیه انقلاب و آرمان های انقلاب و بخشی مربوط به جنگ است که با وجود گذشت سال ها از آن هنوز تخریب آن بر پیکره انقلاب احساس می شود، ولی بخش دیگری از آن خود مقصریم که طی این سال ها خوب کار نکردیم.

 چراغعلی خاطرنشان کرد: شوراهای محلات تدبیر و درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و اگر خوب دقت کنیم بسیاری از کارهای ماندگار ما کار دولتی نبوده و به خاطر هم اندیشی با بزرگان و ریش سفیدان صورت گرفته است، لذا انتظار داریم که در بحث شورایاران نیز از این افراد در محلات استفاده شوند.

 وی ادامه داد: 70 درصد از بودجه شهرداری مینودشت که 3 میلیارد و 600 میلیون تومان است تا کنون تحقق یافته و این تلاش خوبی است ولی کافی نیست و برای رسیدن به اهداف شهر فاصله دارد.

 مدیرکل دفتر شهری استانداری گلستان اظهار کرد: باید توجه کنیم که چرا آمار طلاق، افراد زندانی و سکته های قلبی یا مرگ و میر بالا رفته است و راه های ایجاد آن در هر منطقه مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایی برای کاهش آن پیدا کنیم.

 وی اضافه کرد: بطور مثال آمار سکته قلبی در شهر مینودشت در سطح استان و آمار تلفات مرگ و میر از طریق موتور در علی آباد در سطح استان بالاست، باید راه های بوجود آمدن آن بررسی و برای کاهش این آمار تلاش کرد.

 چراغعلی خاطرنشان کرد: این موارد نیز جزو امر به معروف است و باید در تمام زمینه های عمرانی و فرهنگی بخصوص فرهنگی تلاش کنیم.

 وی با توجه با تاکید بر انجام فعالیت های با حساب و کتاب فرهنگی گفت: کار شورا کار سختی است باید هم حرمت های حفظ شود و هم فرصت ها غنیمت شمرده شود، فرهیختگان و ریش سفیدان شهر که سند افتخار ما هستند فراموش نشوند و شورای محلات به عنوان بازوان مشورتی فعالیت کنند.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1169
  • کد خبر : 3277