عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین کارگروه زنان و خانواده استان در سال 96 برگزار شد


اولین کارگروه زنان و خانواده استان در سال 96 برگزار شد

اولین کارگروه زنان و خانواده استان در سال 96 برگزار شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به عملکرد کارگروه در سال 1395 گفت : سال گذشته پنج جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد که 54 مصوبه داشتیم که 36 مصوبه اجرا شد، 15 مصوبه در دست اجراست و سه مصوبه اجرایی نشده است.
دکتر کلثوم غفاری توران دراولین کارگروه زنان و خانواده استان در سال 96 ضمن اشاره به طرح گسترش گیاهان دارویی در شهرستانهای گالیکش، علی آباد، رامیان و گرگان، طرح توان افزایی زنان مدیر، طرح تحکیم بنیان خانواده. ایجاد بازارچه های خود اشتغالی فصلی و ... را جزو مهمترین مصوباتی ذکر نمود که در سال 95 به مرحله ی اجرا درآمده است
دبیرکارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با اشاره به موضوعاتی چون ایجاد پارک بانوان در علی آباد و گنبد کاووس ، بیمه قالیبافان و تجهیز کلاس های کودکان اوتیسم را جزو مصوبات اجرا نشده بیان نمود و افزود: علت عدم اجرای مصوبات ایجاد پارک بانوان در علی آباد و گنبد از سوی فرمانداریهای فوق کمبود بودجه و اعتبار بیان شده است .
غفاری همچنین در خصوص بیمه مشاغل خانگی (بیمه قالیبافان) گفت: طی چندین نشست و بررسی با بیمه تامین اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، بزرگترین مانع در سهمیه محدود است. در حال حاضر فقط 8 هزار سهمیه برای بیمه مشاغل خانگی قالیبافان در نظر گرفته شده است در صورتیکه 11 هزار نفر زیر پوشش بیمه قالیبافان می باشند یعنی چیزی حدود 3 هزار نفر مازاد بر سهمیه وجود دارد .
وی ضمن بیان ده مصوبه اجرا شده مربوط به کودکان طیف اوتیسم در خصوص عدم اجرای یک مصوبه مربوط به تجهیز کلاس های این کودکان (طیف اوتیسم) در سطح استان گفت : متاسفانه در این خصوص منابع مالی اختصاص نیافت رایزنی‎هایی در این راستا همچنان ادامه دارد که امیدواریم در جلسات آتی خبرهای خوشی داشته باشیم.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به عدم اجرای مصوبه تجهیز کلاس های ویژه اوتیسم در سطح استان نیز افزود: متاسفانه منابع مالی اختصاص نیافت رایزنی‎هایی در این راستا همچنان ادامه دارد که امیدواریم در جلسات آتی خبرهای خوشی داشته باشیم.
دکتر غفاری در خصوص تامین امنیت مصوبه پارک بانوان شهرستان گرگان بیان کرد: پس از انجام بازدید های متعدد و بررسی های صورت گرفته با حضور معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استان و نمایندگان نیروی انتظامی مقرر گردید که با همکاری شهرداری گرگان و نیروی انتظامی استان نسبت به افزایش امنیت پارک اقدام گردیده و پیشنهاد ما این است که این پارک روزها مختص بانوان باشد وهمچنین امکانات بهداشتی پارک که در خارج از محوطه قرار گرفته به داخل محوطه پارک انتقال یابد.
وی در ادامه با اشاره به نتایج سفر خانم مولاوردی معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود : جهت ساخت پارک بانوان در گمیشان و بندرترکمن تامین اعتبار گردید که می بایستی تحت نظارت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ایجاد پارک در این شهرستانها عملیاتی گردد.

دبیرکارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان افزود : همچنین از دیگر برکات سفر معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان جذب اعتبار مختص دو تعاونی صنایع دستی برای ایجاد اشتغال بوده که خوشبختانه این اعتبارات نیز به تعاونی های مذکور ابلاغ گردیده که قرار است آموزش50 زن سرپرست خانوار و در معرض آسیب مورد توجه قرار گیرد.


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 774
  • کد خبر : 34590