عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری با نماینده معزز ولی فقیه در استان

از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد :

دیدار دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری با نماینده معزز ولی فقیه در استان

 

دیدار دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری با نماینده معزز ولی فقیه در استان

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری به همراه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان به عنوان مرجع متناظر استانی کنوانسیون حقوق کودک با نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو کرد .
در این دیدار که به منظور بهره مندی از رهنمود های آیت الله نورمفیدی در امور کودک و خانواده انجام شد مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان به عنوان مرجع متناظر استانی کنوانسیون حقوق کودک توضیحاتی در خصوص وظایف و ساختار مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ارائه نمود .
دکتر کلثوم غفاری توران گفت تدوین برنامه جامعه حقوق کودک و نوجوان و اجرای آن از ابتدای سال 1395 برای یک دوره 10 ساله طراحی شده است.
متناظر استانی کنوانسیون حقوق کودک در ادامه طی سخنانی اجرای بانک اطلاعات جامع کودکان و نوجوانان و همکاری و تعامل با دستگاههای دولتی ، قضایی ، انتظامی ، قانوان گذاری و نظارتی و همچنین سمن های فعال حوزه کودک و متخصصان و فعالان این حوزه از عملکرد مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک عنوان کرد .
آیت الله نورمفیدی در دیدار با دبیر مرجع ملی حقوق کودکان پس از ارائه گزارشی مبنی بر ازدواج کودکان در برخی مناطق کشور ابراز داشت: هر چند در اسلام به انجام سنت حسنه ازدواج بویژه در سنین پایین تاکید شده اما در رابطه با کودکانی که هنوز قدرت تشخیص ندارند کار درستی نیست.
امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت ها با چنین کارهایی (ازدواج کودکان) برخورد قانونی شود.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری نیز در این دیدار گفت: حساس سازی مسئولان ذیربط در حوزه حقوق کودک از وظایف اصلی ماست موضوعی که شاید تاکنون به آن کم توجهی شده باشد.
مظفر الوندی افزود: در مرجع ملی حقوق کودکان وزارت دادگستری علاوه بر عضویت 16 سازمان دولتی نمایندگانی از نهادهای غیر دولتی نیز حضور دارند.
وی ابراز داشت: حدود 30 درصد جمعیت ایران زیر 18 سال هستند که می توانند تحت پوشش خدمات مرجع ما قرار گیرند.
وی به اهمیت مقوله آموزش در امرحقوق کودکان اشاره کرد و گفت: باید علاوه بر خانواده ها؛ کودکان را نیز به حقوق خود واقف سازیم.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 711
  • کد خبر : 35781