عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه رابط زن روستایی و عشایری در استان برگزار شد


اولین جلسه رابط زن روستایی و عشایری در استان برگزار شد

اولین جلسه رابط زن روستایی و عشایری در استان برگزار شد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در اولین جلسه رابط زن روستایی و عشایری استان گفت: حضور رابط زنان روستایی و عشایری بعنوان بازوان توانمند در توسعه جامعه روستایی امری اجتناب ناپذیر است.

فائزه عبداللهی در این نشست ضمن اشاره به نقش زنان روستایی و عشایری در تولید, زارعت, دامداری, صنایع دستی, صنایع تبدیلی و ... برخی از وظایف رابط زنان روستایی و عشایری از جمله شناسایی کلیه زنان و دختران ساکن در روستا و تدوین بانک اطلاعاتی در این خصوص - شناسایی مشاغل مربوط به زنان در روستا - احصاء مشکلات موجود در مشاغل خانگی و کارآفرینی زنان و انعکاس به بالادست - سعی در احیاء نمودن مشاغل سنتی که از رونق افتاده اند- هماهنگی در برگزاری دوره های آموزشی در راستای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی - احصاء مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود در روستا و انعکاس با بالادست - استفاده از امکانات و مهارتهای موجود در سطح روستا ، در زمینه های مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و همکاری با شورای روستا - تشویق و ترغیب زنان روستایی به حضور در مناسبات اجتماعی , انجام امور کشاورزی و صنایع دستی - ارتباط مستمر با جهاد کشاورزی جهت ارائه خدمات کشاورزی به کشاورزان و ارائه آموزشهای لازم - ارتباط مستمر با اداره فنی و حرفه ای جهت ارائه آموزشهای لازم و احیاء صنایع دستی سنتی و برطرف نمودن موانع و مشکلات موجود را متذکر شد.

وی افزود : برای داشتن ارتباط مستمر و پایدار با زنان روستایی لازم است زنانی از روستاها به عنوان رابط انتخاب شوند و وظایف محوله خود را در راستای توانمندسازی زنان و دختران روستایی درحوزه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و ... انجام دهند که این امر در مسیر رسیدن به توسعه پایدار جامعه بسیار ضروری است.

عبداللهی خاطر نشان کرد : رشد تکنولوژی و تحولات اخیر در سبک زندگی، شیوه زندگی شهروندان اعم از شهری و روستایی را تغییر داده است. با توجه به تغيير شرايط و مقتضيات زماني، ديگر ساختار سنتي در مناطق روستايي قادر به حل مشكلات كنوني نمی باشد.

ایشان تاکید کرد : به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی, فرهنگی ,اقتصادی و ... که نهاد خانواده را تهدید می کند، برنامه ریزی های مدونی صورت پذیرد که دراین بین آموزش بهترین وسیله وروش برای پیشگیری است .

عبداللهی یاد آور شد : لازم است با هدف ارتقاء بخشیدن به سطح زندگی زنان روستایی و توانمندی آنان در عرصه های کار و تلاش وارتقاء سطح دانش آنها و گسترش روحیه خود باوری و کسب مهارت های زندگی و اجتماعی برنامه های آموزشی مناسب تدوین شود.

وی در ادامه به معرفی طرح رابط زنان روستایی که از سوی دفتراموربانوان و خانواده استانداری به منظورتکریم وارتقاء سطح خانواده ها و زنان روستایی درجامعه وپیشگیری ازآسیبهای اجتماعی تدوین شده است پرداخت.

شایان ذکر است : اولین جلسه رابط زنان روستایی و عشایری استان با هدف تبین لزوم ارتباط با زنان روستایی و عشایری و بررسی و همفکری در خصوص مشکلات آنهادر سالن جلسات ساختمان شماره 2 استانداری برگزار شد.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1367
  • کد خبر : 3675