عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه کشت گیاهان دارویی راهکار افزایش فرصت اشتغال بانوان در گلستان است


توسعه کشت گیاهان دارویی راهکار افزایش فرصت اشتغال بانوان در گلستان است

توسعه کشت گیاهان دارویی راهکار افزایش فرصت اشتغال بانوان در گلستان است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: راه حل افزایش فرصت اشتغال در استان ، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و بیشتر شدن درآمد روستاییان گلستانی؛ توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی است.
دکتر کلثوم غفاری در گروه کاری اشتغال بانوان استان با موضوع 'اشتغال در روستاهای گلستان' اظهار کرد: روستاهای استان ظرفیت فراوانی برای توسعه این بخش مهم کشاورزی دارد اما تاکنون از آن غفلت کرده و نتوانسته ایم از قابلیت های فراوان آن استفاده کنیم . 
وی بیان کرد: همواره حرف از توسعه که می شود ، شهرها در اولویت قرار می گیرند و روستاها از این چرخه و رسیدن به پیشرفت های قابل انتظار محروم می مانند که نتیجه آن فاصله فراوان رشد میان شهرها و روستاها و در نتیجه مهاجرت روستاییان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود : همه تلاش و کوشش های انجام شده در روستاها به فراهم آوردن امکاناتی مانند جاده ختم شد و گمان کردیم همه راه های توسعه روستاها به احداث جاده منتهی می شود در حالی که این برداشت اشتباه در کنار بی توجهی به اتخاذ روش های افزایش درآمد ، منجر به افزایش و سهولت تردد روستاییان به شهر و مهاجرت آنها شد.
غفاری ادامه داد: با پی بردن به این روش های نادرست در پیش گرفته شده ، تصمیم گرفتیم توجه بیشتری به روستاها کرده و از ظرفیت آنها بیش از پیش برای طی کردن آسان تر فرایند توسعه در روستاها استفاده کنیم.
وی گفت: برخی روستاهای گلستان دارای پیشینه بالایی در تولید صنایع دستی و هنری هستند که اولویت در این گونه روستاها ، توسعه فعالیت های این بخش و معرفی بیشتر محصولات برای بیشتر شدن درآمد روستاییان به خصوص بانوان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان بیان کرد: از طرف دیگر برخی روستاها ، هیچ زمینه و سابقه ای در انجام فعالیت های هنری و صنایع دستی ندارند که برای این بخش ها توسعه کشت گیاهان دارویی مد نظر بوده وتلاش می شود با افزایش سطح کشت، علاوه بر تبدیل گلستان به قطب تولیدات گیاهان دارویی؛ درآمد مستمر، مناسب و قابل توجه نصیب روستاییان به خصوص بانوان شود. وی یکی از فواید اصلی توسعه کشت گیاهان دارویی را جلوگیری از مصرف بی رویه آب های زیرزمینی برای مصارف کشاورزی و تولید محصولاتی مانند برنج دانست و گفت: تا زمانی که محصول مناسب با صرفه اقتصادی بالا را جایگزین برنج نکنیم ، نباید انتظار دست کشیدن کشاورزان از کشت آن را داشته باشیم . 
غفاری اضافه کرد: از دو سال قبل کاشت گیاهان دارویی در روستاهای استان را با 2 روستا به صورت آزمایشی و در زمین هایی کوچک آغاز کردیم و پس از اجرای موفقیت آمیز آن تلاش می کنیم این روند را در دیگر روستاها و در زمین های به مراتب بزرگ تر توسعه دهیم .
شایان ذکر است: گروه کاری اشتغال بانوان استان از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در سالن جلسات ساختمان شماره (2) استانداری برگزار شد .
توسعه کشت گیاهان دارویی راهکار افزایش فرصت اشتغال بانوان در گلستان است
 
توسعه کشت گیاهان دارویی راهکار افزایش فرصت اشتغال بانوان در گلستان است
 





تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 568
  • کد خبر : 37387